Waarom reageren poezen zo op printers?

Poezen kunnen zo op printers reageren, ze gaan kijken als je wat print, vallen de printer aan, soms vernielen ze wat er uit komt.
Onze poes ook, die springt gelijk op als we wat gaan printen. Op het internet wemelt het van de filmpjes van poezen die printers aan vallen.
Waarom is dat zo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (6)

Ik denk dat ze het erg interessant en spannend vinden. Het maakt geluid, het beweegt. Ze zijn gewoon nieuwsgierig. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
precies, +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een min??? heel vreemd! +1 erbij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik snap sommige niet. ;) Bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat ze dat printkopje ook heen en weer zien gaan.....ze kijken altijd de printer "in"...
+
Sommige katten vinden het ook een beetje eng, daarom slaan ze erop, om te zien of het ding "terug vecht"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
dat ook, +
het maakt geluidjes en het beweegt, veel katten zijn daar gek op!
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, die van mij vind alleen het geluid van de voerbak boeiend, en mijn beweging (het lopen naar de kast, en het vullen van de voerbak) +1
niet alle katten hoor ;)

het kan een geluidje zijn wat wij niet horen, er gebeurd 'wat' en katten zijn enorme nieuwsgierige wezens.

daarbij beweegt er altijd wel wat, en een kat heeft nu eenmaal een jacht instinkt. een combinatie 'van' dus.

'lady pluizenbol' op het filmpje is er niet zo heel erg zeker van dat het leuk is (ze is aan het 'meppen' en is wat terughoudend) maar haar nieuwsgierigheid triggert duidelijk tot 'nader onderzoek' van het lawaai en de bewegingen (wat is dát nou weer dan?)

;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan een combinatie zijn van angst en interesse. Maar uiteindelijk overwint hun aangeboren nieuwsgierigheid, en willen ze zien wat er gebeurd als je het 'monster' aanraakt. Soms loopt het goed af, zoals op je bijgevoegde filmpje. Maar vaak schrikt de kat zo erg als er een blad uitkomt, dat ze met rechtopstaande haren wegrent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en wat meeneemt onderweg op de vluchtroute .... +1 (hihi, 'monster') :)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je eucalypje :))
Katten hebben een sterker hoor gedrag dan de mensen. Katten horen het geluid van de printer harden en ze zien andere kleuren, die printer ziet er dus heel erg gek uit. Voor katten is het ook ' niet normaal ' in hun ogen, het is een langwerpig ding en er komt papier uit, dat vinden katten niet echt normaal.