Hebben dwergpoedels pijn als je hen optilt bij hun nekvel?

Even voor de Marian Thieme's in deze wereld ik heb nog nooit een hond bij zijn nekvel opgetild.

Maar ik heb een dwergpoedel van ongeveer 3 tot 4 kg. en ik vraag me af of het zo'n hondje pijn doet als je hem optilt aan z'n nekvel?

Ik kom erop omdat mijn opa de pups zo optilde.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

pups maakt het rustig, maar op een gegeven moment is dat natuurlijk over.

je hond zal er geen bal van snappen als je dit nu ineens zou doen, en zijn gewicht is ook niet meer dat van een pup.

wat is te zwaar? je zal niet enkel het nekvel in je hand hebben zonder hond, maar het zal geen enkel pos effect hebben, integendeel juist.
dus gewoon niet doen (ook al vraag je je het enkel af)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee voor pups kan het geen kwaad. Je ziet het in de natuur ook gebeuren: Een leeuwin bv die een welp "draagt"aan zijn nekvel.

Als de hond wat ouder is (en dus zwaarder), kan het iets pijnlijker worden...

Maak je geen zorgen, en als het echt pijn zou doen, dan hoor je wel een flink piep...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is geen pup meer, maar ik durf het niet meer uit te proberen nu ze volwassene is.
Jouw hond is geen pup meer, dus doe het maar niet. Ik denk dat ie inmiddels te zwaar is om hem zo op te tillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is 3 of 4 kg te zwaar? Ik doe het ook niet want het is idd een volwassen hondje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk het wel, want het is geen kleine pup meer die door moeder versleept moet worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is niet alleen het gewicht wat telt. het is ook een signaal en vorm van communicatie. de hond snapt er gewoon geen bal meer van want kent die taal niet meer. ooit was het vertrouwd, maar nu zal het juist het tegenovergestelde effect hebben. dus al was ie 1 kg, idd niet doen bij een volwassen hondje hoor