mijn poes eet yoghurt en melk is dat goed voor haar?

mijn poesje is nu 7 weken en we geven haar gewone melk en elke ochtend een klein kommetje yoghurt maar is dat wel goed voor haar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Absoluut geen gewone melk geven! Dat is heel slecht voor katten. Ik weet alleen niet hoe het met yoghurt zit. Raadpleeg onderstaande site eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zuivel producten zijn niet goed voor een kat. Ze kunnen namelijk goed aan de diarree raken.
De meeste katten vinden melk heerlijk, maar hierdoor kunnen ze snel dik worden door de vetten die erin zitten.
Eigenlijk is melk geven na de speentijd overbodig. Zet liever een bakje vers lauw water neer.
Als je je kitten echt zonodig melk wil geven geef haar dat op z'n mins kattenmelk. Dat bevat andere voedingstoffen dan normale melk, maar nogmaals, pas op met overwicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je mag een kat NOOIT gewone melk geven !!
in de dieren speciaalzaak is zg. kattenmelk te koop, die kun je hem/haar gerust geven, maar NOOIT gewone melk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zuivel producten en overmatig gebruik van granen zijn niet goed voor katten. Uit den boze is al helemaal chocolade en essentiële oliën.

Katten zijn carnivoren, vlees eters. Wil je echt goed voor ze zijn, geef ze dan een kippennekje of klein visje als snack.

katten zijn wel verzot op zuivel. Voor slagroom, kaas, yoghurt of melk bezwijkt elke kat zo wat maar goed is het echt niet.
Als je er dan toch een keer aan toe wil geven, hou het dan bij een paar likjes maar geen volledig schaaltje of als bij- of hoofdvoeding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je katje kan de melk nu nog verdragen, maar je hebt grote kans dat hij binnen afzienbare tijd een lactose-intolerantie gaat ontwikkelen.
dat uit zich in diarree, en dat wil je niet voor zo'n kleintje.
yoghurt is prima, maar dagelijks is teveel van het goede, omdat er best veel vet in zit.
geef je kleintje wekelijks een kommetje, dat is beter voor haar.
Rieneke1