Hoe schadelijk is chocola voor katten en andere dieren?

Ik at vanmiddag zo'n chocoladepuddinkje met roomsaus van mona. Ik lette vervolgens even niet op, en voor ik het wist zat mijn allesetende kitten van 13 weken aan het schoteltje te likken met voornamelijk roomsaus en een klein beetje restjes van de chocoladepudding.
Toen ik hem erop betrapte waren alle kleine stukjes pudding al op. Moet ik mij nu zorgen maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De hond van mij ouders is ooit helemaal los gegaan in een bon bon winkel... naar schatting heeft ze (een teckel!!) een kilo bonbons gegeten. Ze was 3 dagen zwaar aan de race en het zat werkelijk overal! Na 3 dagen was ze weer de "oude". Ik neem dan ook aan dat een klein restje geen kwaad kan.

Het beste antwoord

Kijk even op onderstaande link, er was al iets over katten & chocola gevraagd.

Nu is het wel zo dat een heel klein beetje op zich niet zo heel veel kwaad kan, maar met een kitten zou ik toch oppassen. Mocht je kitten symptomen gaan vertonen die op onderstaande site beschreven staan (of andere symptomen die je ongerust maken) zou ik toch even snel een afspraakje bij de dierenarts maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij heeft geen enkel symptoom vertoond, en hij is nu nogsteeds helemaal in orde :) Bedankt voor de informatie.

Andere antwoorden (2)

Als het niet te veel chocolade is geweest hoeft het geen probleem te zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, je hoeft je geen zorgen te maken.
de hoeveelheid theobromide is waarschijnlijk niet al te hoog in zo'n puddinkje, zeker niet vermengd met roomsaus.
zie het wel als een les je kitten goed in de gaten te houden, want ze hebben zelf geen idee van gevaar.
Rieneke1