wat is een goed vlooien middel voor een poes en hoe vaak mag je dat gebruiken ?

en hoe vaak moet je dat gebruiken 1 keer per maand of vaker of minder en zijn er bijwerkingen te verwachten en waar kan je je het beste kopen dierenwinkel of dierenarts of ergens anders en zijn er dingen waar je op moet letten alvast bedankt

Toegevoegd na 32 minuten:
en hoe pak je je huis aan als ze daar ook eventueel zitten zonder met chemische middelen te werk te gaan

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor alle kattenmensen met een vlooienprobleem nog dit filmpje als tip: http://youtu.be/6Nat_p5-QbI ; -))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
strontje78: zoek eens op 'vlooien' bij de eerdere vragen, er zijn al heel veel vragen over gesteld, met goede tips.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat klopt maar elk geval is anders vandaar dat ik hem toch stel de vraag maar je heb wel een punt ja das wel waar ja

Het beste antwoord

Stronghold, Advocate of Advantage zijn de beste middelen momenteel op de markt. De eerste twee zijn pipetten die niet alleen tegen vlooien werken, maar ook tegen wormen, mijt, etc. Advantage is alleen tegen vlooien.
Alledrie werken ze middels een pipet die je op de nek tussen de schouderbladen op de huid moet aanbrengen. Binnen een paar uur wordt het middel opgenomen in de bloedbaan en verspreid over de huid via de talg. Als je deze middelen gebruikt heb je in de meeste gevallen geen sprays o.i.d. nodig voor in huis. Het middel verspreidt zich namelijk ook in huis via de huidschilfers, haren en talg die een dier dagelijks verliest en doodt zo de vlooien, eitjes en larven in de omgeving. Zeker 80 tot 90% van de vlooienpopulatie (in hun verschillende levensstadia) bevinden zich namelijk IN HUIS en slechts een klein percentage op het dier.
Om het middel de kans te geven zijn werk in huis te doen is het belangrijk EERST goed te stofzuigen, dan de pipet aan te brengen en dan 48 NIET te stofzuigen. Hierna mag je weer gewoon stofzuigen.
De pipetten moet je elke maand herhalen.

Goedkopere pipetten van de dierenwinkel hebben deze brede werking niet en bovendien zijn de vlooien in Nederland al lang resistent geworden tegen de werkzame stof. Ook Frontline is van zijn voetstuk afgevallen en heeft geen voldoende werking meer.

Er is in mijn regio nu een ware vlooienplaag gaande en krijg continu mensen aan de balie die al pipetten van de dierenwinkel of Frontline hebben geprobeerd en maar niet van de vlooien afkomen.

Voor Stronghold, Advocate en Advantage zal je meestal naar de dierenarts moeten, niet veel dierenspeciaalzaken verkopen het al. Maar geloof me, doe het maar, want goedkoop is duurkoop wat betreft vlooienmiddelen.

Oja, mogelijke bijwerkingen. Als je het op een plaats hebt opgebracht waar de kat er toch bij kan en het oplikt kunnen ze gaan schuimbekken. Dat gaat vanzelf over. Heel soms krijgt het dier een kaal plekje op de plek van toediening, kan verder ook geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het enige dat ik heb gemerkt dat nog werkt is Stronghold ; pipetjes die je eens per maand aanbrengt tussen de schouderbladen van de kat.

Vlooienbandjes doen al heel lang vrijwel niets meer,en ook Frontline, dat vroeger toonaangevend was, zijn de meeste vlooien al immuun voor geworden.

Maar met Stronghold vallen ze zo dood van de kat af.
Superspulletje, al is het wat lastig te krijgen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bijwerkingen : we hadden het de eerste keer heel iets te laag aangebracht, waardoor de kat wat binnen heeft gekregen en een paar dagen flink heeft lopen kwijlen. Maar verder was-ie prima gezond en goed te pas. Niks vervelends dus.

Toegevoegd na 30 minuten:
In huis springen de losse vlooien meest weer op de kat, om daar alsnog het loodje te leggen. Je kunt als het heel erg is het versnellen door de vlooien te vangen :

Zet 's nachts een diep bord met zeepsop en in het midden een omgekeerd glas met een waxinelichtje midden in de ruimte waar de vlooien zitten. (Voorkom brandgevaar !)
Na twee, maximaal drie nachten, heb je ze zo goed als allemaal te pakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergeet niet dat de theorie is dat 5 (ja, VIJF) procent van alle vlooien in/rond je huis op de kat zit...
Dan moet je of sprayen of die bord-truc gebruiken, want met puur de kat behandelen ben je er dus niet.
Bij de dierenwinkel (veel goedkoper) zijn o.a. van het merk Frontline goeie vlooiendruppels te verkrijgen die niet alleen de vlooien maar ook de vlooienlarven doden.
Het werkt zo:
Druppel in de nek van de kat;
Vloeistof wordt door huid en daarna bloed opgenomen;
Door huid trekken de larven het niet meer en door bloed trekken de bijtende vlooien het niet meer. Ik dacht dat één keer per drie of zes maanden voldoende was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Frontline werkt niet (meer),. Echt helemaal niet meer.
Voor de vakantie een nieuwe pipet EN een vlooienbandje omgedaan, na de vakantie (slechts twee weken) een vlooienplaag.