Goed blijven borstele. je kunt hem een keer na het borstelen lkkr douchen dan ben je ook een hoop haar kwijt. succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel ook niet dat je hem elke dag moet wassen. Maar daarom de min?
Elke hond verhaart (de rui) momenteel: de vacht gaat over nu naar de winterperiode.
Het ligt aan de soort hond, maar misschien kan je de borstel beter vervangen door een kam. Met een kam haal je meer loszittend haar weg.
Ik kam mijn hond eerst en daarna borstel ik na.
Soms helpt het ook om de hond eerst wat nat te maken en daarna te kammen en borstelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kat of hond maakt in dit geval niet uit, maar na het kammen ga ik nog even met een vochtige klushandschoen over Suus d'r vacht heen om de losse haren weg te halen, werkt perfect! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor je reactie en +. Helpt inderdaad ook prima!
een rubber borstel werkt bij mijn hond heel goed.
(heb zelf een rubberen rosborstel die men ook voor paarden gebruikt) daarna nog even met een zachte borstel (voor de losse haren) een een vochtige doek/zeem (voor de glans en event. losse haartjes)

als ik aan het stofzuigen ben dan gaat mevrouw vast liggen en haal ik de stofzuiger er overheen (aanpakken bij de bron)

kammen en borstelen (ligt ook aan het type haar van je hond) en anders een keer de furminator uitproberen als het een dubbele vacht betreft.

kom je er echt niet uit kan je advies vragen bij en trimsalon.
een piek in het verharen is trouwens normaal rond deze tijd van het jaar, al haren honden dankzij de aanwezigheid van cv gerust het hele jaar door.