klopt het dat een katje al snel 400 euro per jaar kost?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik vond een mooi overzichtje voor je wat duidelijk maakt dat dit inderdaad zo is.. Als dierenartsassistente weet ik echter dat de dierenartskosten sterk kunnen verschillen per dierenarts en per regio/stad, dus houdt er rekening mee dat dit hoger kan uitvallen. Verder heb ik met een sterretje gemarkeerd welke kosten volgens mij te laag zijn ingeschat. Aanschaf kat Gratis kitten/kat 0 euro Asiel/ras kat 40 euro t/m 1000 euro Dierenartskosten eerst jaar voor gezond kitten/kat Consult dierenarts 25 euro * Ontwormen en ontvlooien 20 euro * Eerste inenting kitten 40 euro Tweede inenting kitten 40 euro Chippen en registratie 35 euro (*exclusief consult) Castreren kater 50 t/m 80 euro Castreren poes 100 t/m 150 euro Kattenuitzet Transportmand 15 euro Voer en drinkbankje 5 euro Kattenbak 15 euro Poepschepje 2 euro Krabplank/paal 7 t/m 1500 euro Kattenspeelgoed 2 euro Kattenslaapmand 10 euro Jaarlijkse kosten Kattenvoer 0,60 t/m 1,20 euro per dag 219 t/m 400 euro per jaar Kattenbakvulling 12 euro per maand, 144 euro per jaar Ontwormen, 4x per jaar 16 euro * Anti-vlo, 6x per jaar 40 euro * Inenten, 1x per jaar 40 euro Dierenarts consult 1x per jaar 25 euro Houdt dus rekening met een bedrag van 400 t/m 475 per jaar, 34 t/m 40 euro per maand, inclusief 1x per jaar naar de dierenarst aan vaste kosten per kat. Niet gerekend zijn dierenartskosten waarmee je onverwacht te maken kunt krijgen, en die erg kunnen oplopen. Het is verstandig hiervoor geld opzij te zetten op een spaarrekening of een ziektekostenverzekering voor je kat af te sluiten.

Bronnen:
http://www.kattenbescherming.nl/kattenvrag...

Jazeker wel. Het is niet alleen het voer, de kattenbak of wat dan ook, maar denk aan dierenartskosten, wormenkuurtje etc. Goed dat je er eerst over nadenkt. Dieren houden kost geld. Soms zelfs heel veel.

dat hangt er van af. vele raskatten zijn alleen in aanschaf al duurder. neem je een kitten wat nog gevaccineerd moet worden, ontwormd, en gecastreerd? blijft de kat gedurende dat jaar gezond? verzeker je de kat of niet? wat voor voer ga je geven? laat je de kat bij de buren schijten, of zet je een paar bakken met grit neer? al deze zaken beinvloeden de kosten. vooral dierenartskosten kunnen enorm oplopen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100