Een egel als huisdier?

Een kennis van mij heeft een egel als huisdier ( als jong egel opgevangen om bij te voeden).
Nu vraag ik me af, waar moet je rekening mee houden..
Waar houden ze van en wat eten ze.
Misschien dat iemand ervaring heeft.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ze eten fijngeprakte en verdund kattenvoer, en verder alles wat ze zelf kunnen bijelkaar halen. Verder moet je bedenken dat ze een verzamelbak van vlooien en parasieten zijn. Voor meer info kun je kijken of er in de buurt een egelopvang is, die kunnen je er meer over vertellen , google er even naar

Ik heb echt geen flauw idee sorry, maar ik wil wel zeggen : Pas op dat de dierenbescherming er niet achter komt, De boete is niet laag ;)

Ik zou rekening houden met vlooien.... Geen enkel dier heeft zoveel vlooien als een egel! En euhm.. Een egel is echt geen huisdier

Een egel mag je niet als huisdier houden, want het zijn beschermde dieren. Wel doen bepaalde mensen in overleg met een Egelopvang in de buurt opvang voor jonge of zieke egels. Je mag ze dus niet zomaar in huis nemen, je kunt dat alleen doen als de Egelopvang jou aangewezen heeft als opvangadres (en dan krijg je exact te horen wat je wel en niet moet doen en voeren en dergelijke).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100