Kan je een konijn trucjes leren?

Zoja: Welke trucjes kan je een konijn leren?
Heel erg bedankt!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (3)

Ja hoor. Je kunt ze leren traplopen, door hoepeltje springen als ze dat leuk vinden, ze zindelijk maken (niet echt een trucje), op commando's laten reageren etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En hoe kan ik ze dat leren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door vaak te oefenen. Soms lukt het met snoepjes/brood. Of gewoon vaak woorden herhalen bij bepaalde handelingen zoals in het hok gaan. Dan weet hij op het laatst: ow bij dat woord moet ik het hok in. Tenminste zo weten onze konijnen het. (nouja ik weet niet wat ze denken natuurlijk maargoed)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat heb ik ook bij mijn konijn gedaan, als ik achter hem aanloop en in m'n handen klap gaat hij het hokje in :')
Dat kan door heel veel te oefenen en hem/haar iets lekkers te geven als het truukje begrepen is. En ook heel veel herhaling.
Mijn konijn was helemaal zindelijk, wist dat het niet mocht bijten aan spullen die niet van hem waren en kon op z'n kont zitten met de pootjes ophoog.....dat laatste deed-ie een keer uit zichtzelf en daar ben ik mee doorgegaan, zodat hij het ook op "commando" deed.
Ik vind "truukjes' eerlijk gezegd dieronterend.... leer hem dingen waar zowel jij als hij wat aan heeft: dus bijvoorbeeld zindelijkheid, niet knagen aan elektriciteitsdraden als je hem binnen los hebt etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker. Als je zorgt dat ie het zelf graag doet, door beloning. Afdwingen gaat niet werken.
Mijn konijn sprong op de bank als ik het vroeg, omdat ze dat gezellig vond of evt wat lekkers zou krijgen. Ze liep ook buiten in en om de tuin en kwam terug als ze het mooi vond geweest of ik haar riep.
Had daarna een stel konijnen die de zin ''in je hok'' prima begrepen. Maar ben het ook eens met het vorige antwoord.