hoe gaan fruitvliegjes weg?

Weet jij het antwoord?

/2500

Zet een bakje met azijn op de plek waar ze het meest zitten en doe daar aluminiumfolie met kleine gaatjes overheen. Daar komen ze op af. Heb toevallig vanmiddag mijn bakje weggehaald met welgeteld 12 vliegertjes die niet meer vliegen.

Beetje afwasmiddel mengen met azijn.. Als je dat in een bakje doet en neerzet op de plaats delict, dan liggen ze de volgende dag grotendeels op de bodem.

- een vleesetende plant kopen. - Een sinaasappel doorsnijden en kruidnagel in doen en dat een paar dagen achter elkaar. GL...

Je moet nu geen fruit of andere etensresten op het aanrecht of zo laten liggen. Alle afwas afspoelen of gelijk afwassen. Alle lege (bier ) flesjes gelijk opruimen. Dan voorkom je dat de vliegjes komen.

Met de stofzuiger opzuigen. Ongeveer 2 dagen doen en weg zijn ze.

De bron wegnemen... ze komen niet vanzelf in de woning..

Ik had ze echt wéken, tot ik mn huis eens grondig ging schoonmaken! En wat vond ik, een aardappelzak die echt al maaaaanden daar lag! Meteen het héle huis schoongemaakt, + mijn vuilnisbak op het balkon gezet, en ik zie ze niet meer :D Dus; huis schoonmaken, bron zoeken, etensresten inderdaad in een afsluitbare prullenbak doen of gewoon meteen weggooien buiten. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100