Is het normaal dat als je een kat van kop tot staart aait dat het achterste omhoog gaat

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jep hebben mijn katten ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat doen echt alle katten!
Ook mijn katje.^^
En dan gaat hij meestal ook gelijk kopjes geven.
Volgens mij is het ook een teken dat ze het fijn vinden om aangehaald te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, en mijn hamster doet dat ook :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht altijd dat alleen vrouwtjes katten dit deden....
(maar ik weet niet of dat echt zo is...)

Antwoorden (5)

Ja, dat gebeurt bijzonder vaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja tuurlijk , dat is zo bij elke kat , ik denk dat het ook iets te maken heeft met het paren...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat grappig die van mij doet dat ook. Net nog:-) Hij vind het heerlijk dus kroelen we hem op zijn achterste totdat ie gaat spinnen. Erg grappig om te zien. Volgens mij volkomen normaal gedrag. Dus dont worrie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen als ie het fijn vindt dat je 'm aait.
Vaak gaat dan ook de 'aaitomaat' aan zoals ik dan noem (aai-automaat): laat je hand hangen en de kat draait vanzelf een rondje, duwt z'n koppie weer onder je hand, loopt er zelf onderdoor, kont weer omhoog, draaien maar weer, enzovoorts ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is normaal dat doet ze bij ons ook