Wat is de zondagziekte bij een kat/kitten?

Toen wij een paar jaar geleden na de kattenshow gingen, werden we na huis gestuurd omdat er veel concurentie was en ze zeiden dat de kittens last hadden van de zondagziekte. De kittens waren die vrijdag daarvoor nog goedgekeurd door de dierenarts, en er was verder niks met de katten aan de hand. Nu ben ik wel benieuwd na wat dit precies is, want ik kan ook niks vinden op internet.
De katten waren gewassen, en netjes. Ook waren ze gewoon kerngezond verklaard.
Wie weet meer over dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
ben benieuwd naar de antwoorden.
ik heb er iig nog nooit van gehoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel vreemd ja. Ook nog nooit van gehoord.
Rieneke1
12 jaar geleden
vermoedelijk was het een flauwekulsmoesje :s
anneliez
12 jaar geleden
Nooit van gehoord, bedoelden ze niet dat de kittens zich zenuwachtig gedroegen, door de drukte daar, daar zullen wel meer kittens last van hebben. En omdat die shows altijd op zondag zijn noemen ze dat zondagziekte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hm, ik denk eerder dat de organisatie last had van 'zondagsziekte'...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk het ook ja. Erg jammer.

Antwoorden (1)

Als je dit gelooft is zondagziekte niet een echte ziekte: Een mens of dier kan in de week heel opgewekt en gezond zijn, op zondag is hij/zij dan echter heel zwak en klachten van buikpijn en misselijk en hoofdpijn hebben. Het staat ook wel bekent als het Omgekeerde Kortjakje syndroom. Hoop dat je er wat aan hebt