Mijn katten accepteerde de kitten gelijk? Zie uitleg

Sinds een maand hebben we een maine coon kitten erbij vanaf de eerste dag spelen onze andere katten (lapjespoes en maine coon kater) al met hem.
Geen gegrom geen geblaas en zelfs vanaf dag 1 likten ze hem schoon.
Ik hoor vaak dat katten meestal moeite hebben even blazen en grommen naar elkaar een paar dagen zoals tussen de eerste poes en kater ook was. Is het dan apart dat ze dit niet hebben bij deze kitten? Of zou het toch vaker voorkomen bij andere mensen?
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

wat heerlijk dat het meteen al zo goed gaat!
door de bank genomen zijn katten liefhebbers van een vaste routine, en worden nieuwkomers argwanend bekeken.
een kitten, die nog niet geslachtrijp is, wordt vaak wel snel geaccepteerd.
ik vermoed dat je zelfverzekerde katten hebt, die goed in hun vel zitten.
dan zie je wel vaker dat alles soepel verloopt.
veel plezier nog met je trio! :)
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo rieneke! + van mij.
Ja ik ben ook zo blij dat alles goed gaat geen problemen. Ik heb het eerlijk gezegd nooit gehoord van mensen om me heen dus ik dacht even navragen hihi.
Toen ik hem in huis haalde de eerste kwartier keek tie rond en begon met ons te spelen. De andere 2 wouden naar binnen waarop ik zei laten we het maar proberen. Ik heb nog nooit zoiets moois gezien, onze poeske deed gelijk haar neusje tegen zijn neus en onze kater keek met grote ogen ons aan van. Is dat mijn kind haha.
Ze lijken wel ouders van hem af en toe wel grappig aangezien ze beide zijn geholpen ;)
Rieneke1
12 jaar geleden
wat lief!!
zijn het ook stapelkatten (slapen in elkaars pootjes)?
dat vind ik altijd zo vertederend :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jep voornamelijk de kitten gaat zo bij de poes liggen. En bij de kater wiltie aan de tepel :/ haha
Rieneke1
12 jaar geleden
haha heeft er iemand een dweil voor me?
ik smelt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor hoeveel wil je er ik heb er 2 haha.
Ik heb net een nieuwe speeltunnel gehaald en een krabplank geval erbij weer dolle boel hier!

Andere antwoorden (1)

Dit is volkomen normaal, onze katten deden dit ook bij onze nieuwe kitten (inmiddels 2 mnd in huis) nu gaan ze hem zelfs "opvoeden"hihi erg leuk om te zien. Dus geniet er maar van.
Ik denk dat je er nooit over hoort omdat mensen eerder vragen over problemen met de kat neer zetten, op het net, dan vragen over positieve zaken…
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ van mij, denk wel dat je gelijk hebt dat ze alleen problemen erop zetten.
Het is geweldig om te zien.
Alleen is die kleine wel heel erg ondeugend maar stiekum ook wel heel slim ;)