Onze pup van 7 weken heeft diarree met 1 druppeltje bloed en braakt eerst haar eten en nu water/slijm, wat kan dit zijn?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ze is vorige week ingeënt, en ze moet volgende week haar laatste ontwormkuur

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Wat dit kan zijn is niet aan mensen op GV om te beoordelen helaas!
Wat ik je aanraad is telefonisch contact op te nemen met je dierenarts. Hij/zij heeft je hond vorige week nog gezien, en kan dus misschien al via de telefoon meer aan je vertellen of je adviseren even langs te komen met je hond.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik een pup van 7 weken zou hebben met deze klachten, dan bel ik! En ik heb al 3x een pup gehad, dus ik heb ervaring met die kleintjes ;-)
Vaak hebben ze ook een telefonisch spreekuur.
Gewoon doen hoor, daar zijn ze voor!
Rieneke1
12 jaar geleden
die dierenarts die zit ervoor!
dikke plus wendy.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Rieneke!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je een kind met dezelfde klachten zou hebben zou je dan ook zo lang wachten met naar de dokter gaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er staat in de vraag gelukkig niet, dat er al lang gewacht is Wow! Maar hopen, dat dit niet zo is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank Cica!

Andere antwoorden (2)

Klinkt als een heftige worminvasie. Over het bloed in de ontlasting hoeft u zich waarschijnlijk geen zorgen te maken. Dit komt uit een geknapt bloedvaatje in de dikke darm of endeldarm en wordt waarschijnlijk veroorzaakt door het gerommel met de ontlasting. Het beste kunt u de dierenarts bellen en misschien een afspraak maken. Vooral omdat de pup ook braakt is het belangrijk om zekerheid te hebben aangaande de diagnose. Zorg in tussentijd dat de pup voldoende eten en drinken tot haar beschikking heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het zou een entreactie kunnen zijn, als je pup pas is gevaccineerd tegen parvo.
evenzogoed vind ik braken, diarree en niet willen eten voldoende reden de dierenarts te bellen en advies te vragen.
de goede man zit er voor, het is zijn baan.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Of vrouw ;-)))