Weet iemand waar je je kat goedkoop kunt laten chippen? Ik vind het bij de dierenarts zo duur :S... Graag in de omgeving van Huizen, (Noord Holland)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Wij hebben een dierenasiel in de buurt en die heeft daar ook een dierenarts. zijn tarieven zijn aanzienlijk lager dan bij de 'gewone' dierenartsen. misschien hebben ze dat bij jou in de buurt ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Iedere praktijk houd zijn eigen prijzen aan. Hiervoor kunt u het beste uw dierenarts bellen om naar de prijs te vragen.

Vraag dan ook of zij uw dieren registeren, of dat u dit zelf nog moet doen.

Sommige (de kleinere) databanken zijn gratis, de NGD (Nederlandse Databank Gezelschapsdieren) is niet gratis, dit is de grootste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
doe eens een belrondje langs de diverse dierenartsen in je buurt, de tarieven verschillen namelijk nogal.
verder ben je het goedkoopst uit als je het chippen combineert met6 bijvoorbeeld de castratie, of de vaccinatie.
je bent de consultkosten dan toch al kwijt, en je betaalt dan alleen voor het chippen.
goed dat je het wil laten doen!
Rieneke1
12 jaar geleden
Als geld best lastig is voor je, is het misschien verstandig om een ziektekostenverzekering voor je kat af te sluiten, dit kan je afhankelijk van het type en bedrijf voor vanaf 10 euro per maand.

Voor zo'n verzekering moet je dier gechipt worden, maar dat wordt dan door de verzekeraar geheel vergoed.

Zo ben je NU voordelig uit voor het chippen en zit je in de toekomst niet met andere hoge kosten als er wat met je kat is
12 jaar geleden
Hou de verschillende sites van dierenartsenpraktijken in de gaten, want soms zijn er kortingsacties (vaak vóór de zomervakantie, dat dan weer wel).
En anders zoals al aangegeven, combineren met een andere behandeling en/of een verzekering (dat laatste is misschien sowieso handig als je bang bent voor plotselinge hoge kosten).