mijn hond loopt mank maar hij moet wel rustig aan doen, zijn er dan leuke spelletjes om thuis met je hond te doen?(zie uitleg)

hoi allemaal,

Mijn hondje loopt mank en ik ben al naar de dierenarts geweest en zijn achterpootje gaat soms uit de kom dus hij moet geopereerd worden.
Hij moet natuurlijk ook rustig aan doen anders gaat zijn pootje weer uit de kom en dat doet natuurlijk hartstikke veel pijn!
Weet iemand misschien een leuk ding/spel om te doen met je hond zonder dat hij heel druk word??
(anders gaat zijn poot weer uit de kom)

Want hij gaat zich een beetje vervelen als hij thuis niks zit te doen en alleen maar een beetje aandacht krijgt want hij komt de heletijd met zijn speeltjes naar mij toelopen maar hij moet rustig aandoen door zijn pootje.
Dus nogmaals: weet iemand een leuk spelletje voor mijn chihuahua waardoor hij zich wel vermaakt en rustig blijft??!

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Niet alle honden zijn ervoor te porren, maar je zou hem mentaal kunnen uitdagen met hondenpuzzels. Bij de links heb ik enkele shops gezet die dit soort speelgoed verkopen.
De derde link is van een hondenschool die laat zien hoe je er zelf een paar kan maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bekertjes op een rijtje met een snoepje onder één en zoeken maar !
Het formaat en het gewicht van de bekertjes hangt natuurlijk af van het formaat van je hond maar voor een kleine hond zijn koffiebekertjes al prima.

Rustig aan met de hoeveelheid van beloningen anders heb je straks een gezonde hond maar ook een te dikke.

Als je een echte speurder hebt kan je later het snoepje vervangen door houten blokjes waarvan er één goed met jouw geur is ingewreven.
Dat heet dan sorteren.