Waarom spint mijn kitten als ik hem roep?

Mijn kitten begint al met spinnen/knorren als ik hem roep.
Waarom doet hij dat?ik heb hem dan toch nog niet geaaid?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

dat is een gedonditioneerde reflex
net als bij de honden van pavlov het geval was
daar werd er telkens voor het eten een belletje geringeld
na loop van tijd weten de honden dat het belletje betekent dat ze eten krijgen. Hierdoor gingen ze automatisch speeksel afscheiden.

in het geval van je kat betekent dat waarschijnlijk dat als je hem roept hij OF te eten krijgt, OF wordt geaaid.
Hij ziet jouw stem in elk geval als een teken dat hij net iets later het extra goed krijgt.

Toegevoegd na 43 seconden:
gedonditioneerde=geconditioneerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi antwoord! Plus!

Andere antwoorden (1)

heel simpel: ook hem roepen is een vorm van aandacht geven, en daar is de kleine gevoelig voor :)
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekker kitten is het toch haha +