Ik heb wel eens een kat gezien die in gevecht was met een kip; dus ja die vallen ze aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn katten vallen alles aan dus ook kippen maar er zullen ook katten zijn die juist bang zijn voor kippen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker vooral als de kip/haan zich een beetje te bijdehand gedraagt kan zij/hij een flinke haal krijgen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in enkele wijken hier in de stad lopen veel kippen los.
af en toe wordt er een gepakt door een hond, maar ik heb nog niet meegemaakt dat een kat er een pakte.
aan de andere kant; het blijven katten, dus zeg nooit nooit.
Rieneke1
12 jaar geleden
Ik heb lang kippen gehad en heb het niet meegemaakt, maar aan de andere kant is er ooit wel eens een kuiken spoorloos verdwenen, dus het zou goed kunnen. Meestal waakt een haan wel over de kippen.
Maar zoals iedereen al eerder zei: katten zijn jagers en het zit in hun aard om vogels e.d. te vangen. Het is dus zeker wel mogelijk.

Probeer het gewoon uit. Misschien valt het reuze mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Katten kunnen alles aanvallen, soms erg onberekenbaar. Een hond aanvallen, durven ze ook wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Katten zijn van nature jagers. Katten kunnen alles aanvallen. Je kan ook het gedrag van je kat(ten) bestuderen. Als je kat lui is zal hij minder snel aanvallen dan een nieuweschierige actieve kat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb hier altijd katten en kippen samen gehad en hier is nog nooit wat gebeurd. Hoogstens een jonge kat die het leuk vond de kip even weg te jagen.
De meeste kippen hier pikte flink van zich af als de katten te lastig werden en de katten hadden hier best respect voor.
Ik heb zelfs een kip gehad die gezellig met de katten uit 1 voerbak at (wat blikvoer).

Denk dat het dus een kwestie is van uitproberen. Met kuikens zal ik geen risico nemen.
Aponi
12 jaar geleden
Raar maar waar: alle 5 mijn katten worden zeer opgewonden als er een vogeltje in de buurt komt, maar onze eigen kuikens, die met hun moeder over het erf scharrelen, hebben ze nog nooit iets gedaan. Kijken er zelfs niet naar. Ik heb me daar ook wel eens over verbaasd, maar hoor van andere kippenhouders dat dat bij hun net zo is.
12 jaar geleden
De kat van onze buren is een echte buitenkat. Ze eet nog net wel thuis maar daar is bijna alles wel mee gezegd: mevrouw leeft het liefst buiten.

De buren aan de andere kant hebben kippen maar een paar jaar geleden heeft die kat het gepresteerd om een kip mee te sleuren over de schutting (zal dan wel geen Barnevelder zijn geweest ;-) ) en in haar eigen tuin aan stukken te trekken.
Mijn buurvrouw (van de kat) kan er nog bij kokhalzen als ze erover verteld.

Geen sterk verhaal (wat word ik daar wijzer van ?) maar zó sterk kan een kat dus zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ligt aan de kat, ik heb er drie en ben vrij zeker dat ze niet eens in de buurt durven komen, hahahah
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet altijd maar ik zou ze toch bij je kippetjes vandaan halen