Waarom miauwt mijn poes elke ochtend alsof hij in geen dagen eten heeft gehad?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.5K

Het beste antwoord

All of the above. Vorige week een vraag gesteld over hoeveel eten een kat eigenlijk nodig is ivm dat die van ons zo str*ntvervelend waren. Ik heb daarvan een aantal adviezen opgevolgd en ik heb de indruk dat het nu al minder wordt.

Je hebt inderdaad snel de neiging om aan ze toe te geven maar eerlijk gezegd werden ze daar bij ons niet echt beter van want omdat ze de hele dag door zo vervelend waren werd de motivatie om ze eens wat vaker aan te halen ook steeds minder, juist omdàt ze steeds zo vervelend waren.

Zoals gezegd kan ik nu al merken dat het minder wordt bij die van ons, dus zo zielig is ze helemaal niet hoor ;-)

Toegevoegd na 24 minuten:
Oeps! HIJ! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Omdat je poes geleerd heeft dat het helpt om te miauwen om jou zo ver te krijgen haar te voeren.

Toegevoegd na 1 minuut:
herstel zijn in plaats van haar, je zei hij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hehe.. Pavlov..

Ze mauwt; Jij geeft haar eten, pakts haar op etcetc. Dus ze krijgt een positieve feedback.

Volgende eker als ze iets van je wil, gaat ze mauwen.

Probeer maar eens een paar weken specifiek geen aandacht te geven bij het mauwen. Dan houdt het neel snel op.

Wij hebben sinds 4 weken 2 katjes, en reageren heel bewust niet op het mauwen. En als ze ergens rustig gaan liggen voeren we pas, of aaien we ze / roepen ze op schoot. Dan leren ze dat rustig ergens liggen een beter resultaat geeft dan mauwen of tegen voeten opspringen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik begrijp uit een van je reakties dat je de kat maar 1 maal daags te eten geeft.
dat is echt veel te weinig, geen wonder dat hij de oren van je kop mauwt.
bij voldoende voedselaanbod in de natuur neemt een kat zo'n 20 kleinere of grotere maaltijden per dag, een muis, een insekt...
na drie uur is de kattenmaag leeg, dus reken maar uit hoe lang je kat hongerig is.
het minste voor een volwassen kat is toch wel drie maaltijden per dag.
Rieneke1
14 jaar geleden
Een kat heeft volgens mij een ingebouwde wekker. Op vaste tijden wil het beestje eten, en net zoals een kind huilt, miauwt een kat om aandacht, en krijgt daardoor zijn zo nodige eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de mijne heeft een voedselallergie, en miauwd veel omdat ze een veelvraat is geworden omdat ik haar maar zoveel gram voeding per dagdeel mag geven. zielig vind ik ook, maar anders gaat ze overgeven en dat is nog zieliger. maar om antwoord te geven op je vraag, let op dat toontje! mauwww = zielig doen / zeuren, me = geirriteerd en een spontane miauw is goededag zeggen. (ik heb echt een hele aparte kat, en begrijp altijd precies wat ze wil. als haar bak toe is aan een schoonmaakbeurt zeurt ze en kronkelt ze om de bak heen, als ze honger heeft is ze aanhankelijk en miauwt dus veel op de zeurtoon en bij me is ze bang dat je op haar staart gaat staan. tenminste zo begrijp ik mijn kat. miauwen kan trouwens nu ook met de paringstijd te maken hebben, de mijne is knettergek op het moment terwijl ze toch gesteriliseerd is met 2 jaar.