waar kan ik mijn katten laten verblijven voor langere tijd en dat het zo min mogelijk kost ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Bij vrienden of familie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

je kan ze ook thuis laten in hun eigen omgeving, wat vaak rustiger is voor ze en iemand die je vertrouwd thuis laten verzorgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Katten hechten voornamelijk aan het huis en de mensen om hen heen, en zijn dus vaak niet op hun gemak in een pension. Met een beetje pech krijgt je zelfs een helemaal gestresste kat terug.

Als het een beetje wil, is het ook in lange vakanties vaak een betere oplossing iemand te regelen die ongeveer om de dag langs kan komen om het beestje te voeren, even te aaien, de bak te verschonen en misschien ook nog de post it je brievenbus te halen en je plantjes water te geven.

Wij hebben er net een vakantie van twee weken op zitten en op die manier voor de kat (en het huis) laten zorgen, voor het lieve sommetje van slechts 54 euro. Ik weet niet of er een dergelijke service bij jou in de buurt is, maar ons is het uitstekend bevallen. Geen stress voor de kat, weinig kosten en thuiskomen in een schoon huis bij een vrolijke kat.

Wat het kost lijkt me overigens niet eens zo relevant ; je wilt toch dat je dier in goede handen is tijdens je afwezigheid, anders moet je geen dier 'nemen'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg voor een oppas aan huis.

Een oppas aan huis is het beste voor uw kat. Een kat voelt zich op zijn/haar gemak in eigen omgeving. Andere huisdieren zoals honden, vissen of knaagdieren kunt u gemakkelijker onderbrengen bij anderen. Zij zijn niet zo erg aan hun eigen omgeving gebonden.

Vraag de huisdier oppas om:
•regelmatig eten te komen geven,
•de bak te verschonen,
•de kat gezelschap te houden
•te stofzuigen indien nodig (vooral in de zomer!)

Tip: een voer dispenser houdt droog voer en water voor meerdere dagen vers.

Checklist
Bekijk de volgende checklist voor u vertrekt:
•Geef duidelijk instructies aan de oppas.
•Laat uw vakantieadres en verwachte terugkomst datum achter.
•Laat het dieren paspoort of inenting boekje achter.
•Laat het adres van uw dierenarts achter.
•Zorg voor wat geld, zodat de oppas de nodige aankopen kan doen voor uw dier.
•Laat een foto van uw huisdier achter voor het geval het wegloopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik meen uit je vraagstelling op te maken dat ze niet thuis kunnen blijven?
bij vrienden of familie zou dan het goedkoopst zijn.
helaas is dat niet altijd mogelijk.
een na beste optie is dan de pensionafdelijng van het asiel.
je bent dan zo'n euro of 7 per kat per dag kwijt.
je katten moeten dan wel tijdig gevaccineerd zijn.
is niet echt goedkoop, maar commerciele pensions zijn vaak duurder.
Rieneke1