Hoe kan mijn hond rustig zijn zodat ik ook kan slapen bij onweer?

Hoi allemaal. Ik ben net terug van het uitgaan. Het onweert hier nogal, en onze hond is er echt heel bang voor. Nu staag ze telkens voor de trap te blaffen, maar ik en de rest willen gewoon slapen! Ze kan nu gwn in de woonkamer en op de bank liggen (wat ze normaal nooit mag, maar omdat ze zó bang is maken we een uitzondering). Heeft iemand tips? Als ik bijv er niet heen ga wordt mn vader wakker en die moet morgen ook weer vroeg op etc..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Woon je ook in limburg waar? Ik in venlo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oost noord-brabant
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef hem n iPod met leuke blafjes.

Het beste antwoord

Misschien wordt zij wat rustiger als je haar bij jou op de slaapkamer laat slapen. Leg haar mand naast je bed en probeer zo wat rust in de tent te creëren.

Toegevoegd na 7 minuten:
Je moet er wel aan denken, dat je haar niet gaat aaien om te troosten, want dan denkt ze dat het goed is wat ze doet. Aaien geeft goedkeuring aan en blaffen bij onweer mag ze niet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Mee op de kamer nemen? wat te eten geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je nooit moet doen als een hond angstig is voor onweer, is de hond troosten of proberen te kalmeren. Hierdoor zal de hond gaan denken dat er echt wat aan de hand is en zal nog angstiger kunnen worden. Daarom is het meestal handig om te doen als of er niks aan de hand is en gewoon (proberen) te gaan slapen. Naar een tijd zal je hond de onweer niet meer aanzien voor aankomend gevaar, of als iets engs. Ik hoop dat dit je helpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ precies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dit klopt niet sorry. Onze hond hoort het een half uur voordat de onweer daadwerkelijk komt al. Ze weet dat er 'gevaar' is. Inmiddels is de rust wedergekeerd, bedankt toch ;)
haal voor een volgende keer Bach rescue in huis, onze hond slaapt er zelfs met oud en nieuw rustig mee en durft zelfs de straat op voor de laatste uitlaatbeurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Dat helpt erg goed, plusje.
onze hond is ook erg bang met onweer , vannacht begon het hier ook te onweren dus mag ze naar boven komen en dan ligt naast het bed op de grond en dat helpt wel bij ons maar ja elke hond is weer anders
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ga ik de volgende keer denk ik proberen ja, bedankt!
Elk dier heeft een zekere afkeer van onweer. Dat hoeft niet altijd angst te zijn.
Een hond in de vrije natuur zal bij onweer een hol opzoeken en zich verstoppen uit lijfsbehoud. Dat is normaal gedrag en valt onder overlevingsdrift en niet onder angst.

Als wij in de tent een forse onweersbui meemaken, zal mijn hond altijd onder de campingtafel gaan zitten. Ze zoekt dus een hol op.

Dat je jouw hond de gelegenheid wilt geven op de bank te liggen, zal ze niet in dankbaarheid aanvaarden. Ze zal zich op deze hogere positie immers alleen maar kwetsbaarder maken!
Geen goede oplossing dus in de ogen van de hond.

Wat wel duidelijk is, is haar behoefte aan de aanwezigheid van haar roedel. In eenzaamheid voelt ze zich dus kwetsbaar als ze niet de kans krijgt zich te verschuilen. Je had haar dus mee moeten nemen naar je kamer en haar verder met rust en kalmte moeten begeleiden. Je mag dan ook van haar verwachten dat ze stil is. Dat mag je zelfs eisen.

Als ze dan onder je bed gaat liggen, wil dat dus niet zeggen dat ze bang is, maar dat ze haar natuurlijke gedrag uit. Laat haar. Als het onweer voorbij is zal ze zich ontspannen

Dit antwoord komt natuurlijk te laat. Misschien kan je er volgende keer wat mee of begrijp je het nu beter.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben van mening dat dit een slecht voorbeeld is. Overigens kun je niet spreken over een 'universele' hond. Als zij op de bank ligt voelt ze zich wel degelijk beter. We zetten haar namelijk niet op de bank, maar dit doet ze altijd uit zichzelf. Ten slotte zou dat schuilen alleen van toepassing zijn als ze buiten is.
je hebt ook een soort pillen voor je hond en daar word ie rustig van
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
antwoord op jou vraag:

Probeer eens die nacht samen met de hond naar het onweer te kijken,
gewoon met ze tweeën ,arm over je hond heen geslagen als maatjes

samen door het raam naar het onweer kijken en zeg gewoon heel zacht en lief.
Dat die nergens bang voor hoef te zijn,
gewoon laten zien dat de lastige donder niets betekend.

Geef hem af een toe een zoen op zijn snuit en kijk samen naar het onweer.
Gewoon doen,ook al is het midden in de nacht,
zal die tot rust komen omdat zijn lieve vrouwtje dat ook namelijk is,zij is niet bang!

Dat deed ik namelijk met mijn hondjes ,toen ze voor het eerst geconfronteerd werden met onweer.

Dat heb ik een paar keer gedaan onweer is er niet elke dag ( gelukkig ) en nu niets meer aan de hand,ze slapen door.

ook met een ziekenauto of brandweer dan looiden ze lekker keihard mee ( ik woon naast een ziekenhuis en heb 3 hondjes )

Nu als die vreselijke sirenes aankomen dan komen ze al kwispelend naar me toe ,niets meer aan de hand..............komt allemaal goed ..zeg ik dan tegen ze.

en geef een aai over hun lieve bolletjes.