Als een kat een nieuw thuis krijgt met een nieuw baasje, herkent deze dan nog het 'oude' baasje na een tijd?

Wij hebben namelijk de poes van mijn oma en deze lijkt mijn oma niet meer te kennen. Deze poes heeft 6 jaar bij haar geleefd. Ze had geen partner dus was altijd alleen met de poes.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Katten zijn nog wel eens beledigd, als t baasje dan na lange tijd terug komt.... en dan doen ze net of ze je niet herkennen.

Antwoorden (6)

Toch hebben katachtigen een fabelachtig geheugen. Om dat aan te tonen een filmpje van mensen die welpjes hebben grootgebracht die los zijn gelaten in een wildpark.
Na 35 jaar gaan de mensen terug naar het wildpark.
Als dat geen tearjerker is dan weet ik het ook niet meer...
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kreeg wel even kippenvel bij dit filmpje! Zo mooi!
Rieneke1
14 jaar geleden
ehm...na 1 jaar toch, geen 35?
maar het blijft een heerlijk filmpje!
zondag
14 jaar geleden
Wat ontroerend. Zo blij als die leeuw is, schattig!
ik denk dat er zeker een vorm van herkenning is.
er is onderzoek naar gedaan of nestgenootjes elkaar na een half jaar scheiding nog herkenden.
je mag vermoeden van wel, want deze voormalige nestgenootjes toonden vaker sociaal gedrag (samen slapen, elkaar wassen enz) naar elkaar toe dan naar willekeurige andere katten.
Rieneke1
14 jaar geleden
Nee, de kat herinnert zijn personeel, dus de etengever, en dat pak hem beet een week... Het zal de kat wellicht wel de structuur herinneren, maar niet zijn personeel... Dus voordat avatar A en avatar B gaan roepen dat ik het mis heb, hij herinnert zich het etengevensritueel wel, maar niet de persoon daarachter...

Een hond kan zijn vriendje voor vele jaren herinneren, dat dan weer wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mensen die minnen: graag aangeven waarom mjn kat knuffelt mij op dezelfde manier als ze dat bij haar vorge baasje deed, en in het begin lelijk tegen mij als ik dan niet hetzelfde reageerde. dus wellicht heeft xinix gelijk
Ja dat denk ik wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, helaas pindakaas. Mijn siamees wilde niets meer met ons te maken hebben, nadat wij hem hadden gedumpt bij mijn broer (samen met de Friese staartklok) i.v.m. lang verblijf in buitenland
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is per kat verschillend. De ene wel en de andere niet.

Ik ga er in dit voorbeeld maar eventjes van uit dat je oma nog leeft. Dan kan de periode van 'scheiding' natuurlijk van invloed zijn. Deze kat woont ook in een nieuw territorium. Dit kan ook invloed hebben.