Waarom worden de nagels van je kat, bij plaatsen in pension, geknipt?

Is dit gebruikelijk?
Waarom wordt het van te voren niet verteld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet je daar extra voor betalen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie vraag, bedankt, dit ga ik in ieder geval onthouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit was van tevoren niet verteld, dan had ik daar over na kunnen denken.
Rieneke1
12 jaar geleden
ik vind dit echt niet netjes.
zoiets zou in overleg moeten gebeuren.

Het beste antwoord

Het inslaan van een kattennagel geeft een diepe, smalle wond die aan de oppervlakte snel dicht gaat.
Maar dan zitten er wel talloze bacteriën in die een abces kunnen veroorzaken.
Vandaar dat men de nagels tijdens zo'n verblijf in een pension even kort wilt houden.
Het is niet prettig om met je kat naar een dierenarts te moeten nadat je hem hebt opgehaald.

Zelf vind ik het begrijpelijk maar ik wil het wel van te voren
weten zodat ik de keus heb om het zelf te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind de reden waarom het gedaan is ook een goed argument, zou er ook geen problemen mee hebben, maar vind wel dat dit van tevoren gemeld moet worden.

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat ze dat doen om te voorkomen dat een kat de (vreemde) verzorgers of andere katten gaan krabben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit gaf men ook aan als reden, maar ze waren eraf, nog voor ik iets kon vragen.
ik weet niet of het gebruikelijk is, maar het lijkt me om krabben en slaan naar soortgenoten en verzorgers te voorkomen.
maar dat horen aan jouw te melden als je een afspraak maakt.
als je dat dan niet wilt, kan je naar een ander pension bellen.
ik heb een hond die er erg bang voor is en als hij naar de trimster gaat, die wel altijd z,n nagels wil knippen, zeg ik erbij dat ik zelf z,n nagels doe.
jij blijft baas over je eigen huisdier, en waar je hem brengt, ze mogen ongevraagd niet wat aan je huisdier gaat zitten knippen lijkt mij.