mag je een poes in bad doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt er natuurlijk aan welke je bedoelt;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@daan1995, maakt niet veel uit hoor, allebei kunnen ze erin...;)

Antwoorden (11)

Ja dat mag, alleende meeste katten houden niet van water. dus ik denk dat de poes het niet eens wilt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan wel, maar is in principe niet nodig omdat katten van zich zelf erg schoon zijn. (ze wassen zich zelf heel goed). Maar mocht je haar nou toch willen wassen omdat ze bijvoorbeeld erg stinkt omdat ze in iets vies gezeten heeft, doe dat dan met speciale kattenshampoo. Mensenshampoo is niet geschikt voor katten. Maar als het niet nodig is, niet wassen dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een poes doe je alleen in bad als ze onder de smeer of olie zit of een ander goedje dat slecht voor de poes is.

Een kat wast zichzelf al dus is het niet nodig om je kat in bad te doen als bovenstaande niet aan de orde is.

Er zijn wel katten die gek zijn op water zoals de Turkse Van,die zwemmen dan ook graag,maar de meeste katten moeten weinig van water hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan, als je wonden uit moet spoelen of goedjes die slecht voor hem zijn moet schoonspoelen, zorg wel dag je met z'n 2 en bent want ze vinden dit niet fijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij doen onze kat ook wel eens in bad. Ze maakt zichzelf niet meer goed schoon en daardoor krijgt ze vettige klitten in haar vacht. Die knippen we eruit en daarna doen we haar in bad met kattenshampoo. Wij doen haar wel in een bak in bad, zodat het niet zo groot is. Bijv in een babybadje in het bad. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij wassen de katten ook wel eens, met name de jonge poes die zich echt als een jongensachtige smeerpoe(t)s gedraagt.
Ze gaat b.v. regelmatig in de Mexicaanse tuinkachel zitten die uiteraard roetzwart is van binnen.
Maar ook als er vlooien worden geconstateerd gaan ze mee onder de douche.
Het is maar wat ze van jongs af aan gewend zijn.
Slecht is het niet zo lang je maar geschikte dierenshampoo gebruikt en zéker niet elke week.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb dit 1 x gedaan.
De kat vond dit uiteraard niet leuk, zat zelf ook helemaal onder de krabbels.
Daarna zie je een raar beestje, waarvan je denkt: Is dit mijn kat?
Als hij nu onder de bagger zit, laat ik hem een uurtje in de hal, daarna heeft hij zichzelf perfect schoon gewassen.
Hij heeft erg veel wit, dus het is goed te zien, dat hij zichzelf gewassen heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een kat is 1 van de beste zwemmers, maar omdat ze ver zijn doorgefokt is dit eruit gegaan. het is dus niet meer nodig. maar nood breekt wetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er is nog nooit iemand veroordeeld omdat hij/zij,zijn/haar kat in bad gedaan had.dus ik neem aan dat het mag.
12 jaar geleden
Ik zou het gewoon doen, alleen daarna niet in de droger stoppen..... maar gewoon aan de waslijn te drogen hangen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet heel handig, bij mijn kat is het meestal een heel drama voor zeker min. 2 personen. Ook gaat de kat zijn haar vaak krullen, stinken. Een kat wassen is dus niet voor de lol bedoelt. Katten wassen hun zelf ook al natuurlijk. Maar als je kat echt eens flink is gaan rollen in de aarde, zal het wel moeten. Zorg er wel voor dat je diervriendelijke shampoo haalt, het kan makkelijk irritatie opbrengen op de huid als je dat niet doet.
Groetjes!