kuikens afgestoten door de rest. nu 1 kuikentje dood wat te doen met de ander?

Ik woon op een boerderij en onze kippen lopen los. Nu hadden wij 2 kuikentjes, een kip en een haan. De kuikens waren afgestoten na 7 weken door de rest, maar ze hadden elkaar nog. Nu is er vandaag 1 kuiken (het kippetje) dood gegaan. Waarschijnlijk door een wilde kat. Hoe moet het nu met het haantje? Kan die zichzelf in zijn eentje redden? Of niet? Zo niet, wat moet ik dan doen?
Alvast bedankt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kan het ook zijn dat de andere kippen haar aangevallen hebben? En dat ze daardoor door is gegaan? Of doen ze dat niet? Ze pikten de kuikens wel.

Toegevoegd na 2 minuten:
Door = dood

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Rieneke1
12 jaar geleden
wie haar heeft gepakt zie je aan de verwondingen.
een kat pakt een vogel onder en boven de vleugel.
je ziet dan dus bijtwonden in de rug en in de flank of oksel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat was erg lastig om te zien. Het beestje was helemaal kaal geplukt en aangevreten.

Antwoorden (1)

de natuur regelt dit soort dingen zelf.
Als ze worden afgestoten dan is er een reden voor.
Dieren kennen namelijk geen pesten.

Laat het maar begaan en kijk wat er gebeurt. als ie sterk genoeg is dan redt ie het wel, anders niet