Hallo, ik wil graag 2goudvissen kweken in een bak van 60 liter zou dat kunnen de afmetingen zijn 60x30x30 alvast bedankt

Hallo, ik wil graag 2goudvissen kweken in een bak van 60 liter zou dat kunnen de afmetingen zijn 60x30x30 alvast bedankt

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, dat kan. Ze hebben dan ruimte genoeg en kunnen blij zwemmen.

ja zolang je de goudvissen maar goed verzorgd

Zolang de vissen voldoende zwemwater tot hun beschikking hebben kan het. Reken op ca. 10 liter per kleine vis (gehoord in de dierenspeciaalzaak) en dan is jouw bak in ieder geval groot genoeg.

Is alleen mogelijk met een goed werkende filter en pomp. Zonder een filter kan ook, maar dan met veel waterplanten en minstens 500 l. water. of wel, goudvissen zijn niet geschikt voor een klein bakje van 60 l. In een aquarium van 60x30x30 zit maar 40 l. water

NEE! Een vaste regel is dat goudvissen minimaal 50 liter water (netto) nodig hebben! Dus dit kan niet.

Behalve de afmetingen zijn goudvissen dacht ik een scholenvis die ook in scholen paren, dus of dat met twee gaat lukken vraag ik me af. Om ze aan het paren te krijgen helpen soms temperatuurschommelingen, maar welke schommelingen weet ik uit mn hoofd niet meer, maar dat kun je vast op t internet wel vinden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100