Hallo, ik wil graag 2goudvissen kweken in een bak van 60 liter zou dat kunnen de afmetingen zijn 60x30x30 alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
't is 54 liter;)

Antwoorden (6)

Ja, dat kan.
Ze hebben dan ruimte genoeg en kunnen blij zwemmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hebt u veel verstand van goudvissen sommige 'experts' zeggen dat je daar namelijk meer dan 400 to500 liter nodig hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pudding, ik heb 20 jaar vijvervissen verkocht en mensen zoals jij waren mijn beste klanten, die kwamen om de paar weken nieuwe goudvissen kopen, omdat de oude dood waren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@eddijst jij hebt wel hele erge vooroordelen zeg ik heb nog niet eens 2 vissen gekocht dus hoe kan je zeggen dat zo mens ben die om de 2weken komt het lijkt wel of je
Me als dierenbeul beSchrijft. Ik ken mensen die 2 goudvissen in een ronde kom hebben van 10l en 3 jaar leven ik weet het is zielig heb ik ook gezegt . Je weet niet eens hoe ik ze verzorg en je kent me trouwens niet wat ik voor dieren voel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag deze vraag niet voor niets en kweken ben ik allang niet meer van plan!
ja zolang je de goudvissen maar goed verzorgd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met filter en zuurstofpomp etc etc? ik wil alleen zuurstofpomp en waterplanten aanschaffen wat moet ik op de bodum doen zand of stenen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nog geen gouvissen wil ze wel waar kan je goeie goudvissen kopen dan? Alvast bedankt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ehm goudvissen die een beetje actief zijn en wel zand kunnen zien.
Zolang de vissen voldoende zwemwater tot hun beschikking hebben kan het. Reken op ca. 10 liter per kleine vis (gehoord in de dierenspeciaalzaak) en dan is jouw bak in ieder geval groot genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is alleen mogelijk met een goed werkende filter en pomp.
Zonder een filter kan ook, maar dan met veel waterplanten en minstens 500 l. water.
of wel, goudvissen zijn niet geschikt voor een klein bakje van 60 l.
In een aquarium van 60x30x30 zit maar 40 l. water
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ehm 54 liter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja slimmerik, maar dan zonder grind op de bodem en precies tot boven aan toe vol, maar dan springen de vissen er wel uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahhaha denk niet dat goudvissen kunnen springen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou er maar wel op rekenen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ehm nou nee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan doen we er een deksel op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zit altijd een deksel op een aquarium, bijna alle soorten vissen springen er anders s'nachts uit.
dank je Laiperd voor je filmpje, super!!!
kan Pudding gelijk zien dat een aquarium nooit altijd tot boven aan toe vol zit.
Dus hou ik het nog altijd op 40 l.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En oh ja, pudding, je zal er toch ook wel licht boven willen in een lichtkap ( zie filmpje van Laiperd)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb net het filmpje gekeken en waar zien jullie een springende goudvis?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb jij dan een andere film gezien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja nu geloof ik het ook ja dat ze uit de bak kunnen springen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, ha, mooi filmpje.
Weet je pudding, deze discussie is niet helemaal eerlijk, ik heb 20 jaar vissen verkocht, verzorgt en gekweekt.
En ik was net zo eigenwijs als jij. ( nog wel)
Dus ik had geen van boven afgesloten bakken.
Toen kocht ik via de groothandel zilverwindes, 100 stuks/
na dat het licht sávonds uit ging, raakte de vissen in paniek en de ochtend er na, lagen er 93 op de grond.
later gebeurde dit ook nog met andere soorten vissen, die zag ik vaak niet meer, maar kon ze wel ruiken na een paar dagen.
Goudvissen zijn eigenlijk de rustigste van alle vissoorten, maar ook die doen het nog wel eens, of in paniek ( donker) of ze willen tegen het uitstromende water van de filter zwemmen en komen perongeluk op de grond.
Ik had bakken van 60 l. en daar zaten wel 120 goudvissen in, maar wel met een hele grote biologische filter.
Stopt deze filter, dan zijn binnen een halve dag alle vissen dood en ook dat gebeurde wel eens als er in de nacht een stroomstoring was geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik wil gewoon 2 vissen in een bak van 60l '40' denk niet dat het dan een groot probleem wordt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergeet niet dat goudvissen groeien he, en zonder een filter het niet gaat, succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
40 liter is wel aan de krappe kant, dat is bijna 10 cm lucht en grind. Maar t is wel een stuk minder dan 54 liter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij, heb je dat helemaal verkeerd.( uitgerekend)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zalig om te lezen.
Eddijst heeft duidelijk voldoende kennis in huis om te weten wat je echt nodig hebt. Mijn vraag is nu wel nog: wil je gewoon twee goudvisjes houden in die bak (en ja, ook mijn goudvissen zijn geregeld uit de bak gesprongen) of wil je echt "kweken" met die goudvissen? Ik kan me voorstellen dat het niet zo eenvoudig is om de juiste voorwaarden te creëren om ook jonge visjes in je bak te vinden ooit. Misschien kan Eddijst even aangeven wat je daarvoor nog allemaal nodig hebt, naast een bak, filter en pomp.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goudvissen kweken kan je alleen maar buiten, de vissen, eigenlijk Chinese kroeskarpers, moeten een winterperioden mee hebben gemaakt, om dan pas later in het voorjaar/ begin zomer, tussen de waterplanten in een ondiep gedeelte van de vijver, kuit te schieten.
Allemaal zaken die ze in een bakje missen, het zijn geen guppen.
NEE! Een vaste regel is dat goudvissen minimaal 50 liter water (netto) nodig hebben!

Dus dit kan niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Behalve de afmetingen zijn goudvissen dacht ik een scholenvis die ook in scholen paren, dus of dat met twee gaat lukken vraag ik me af. Om ze aan het paren te krijgen helpen soms temperatuurschommelingen, maar welke schommelingen weet ik uit mn hoofd niet meer, maar dat kun je vast op t internet wel vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry snap niet echt wat je bedoelt ;(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daqt kweken meen ik makkelijker gaat in wat grotere scholen goudvissen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ie bedoelt is dat je wellicht niet kan kweken met 2 goudvisjes. Je hebt daar mogelijk meer visjes voor nodig om succes te hebben.