Ik ontdekte daarnet...

dat een van mijn parkieten verzwakt is. 't Zou kunnen liggen aan het feit dat het eten op was, maar de rest is niet verzwakt. Of mijn vogeltje is ziek, maar wat zou het kunnen zijn? Ik wil echt niet dat hij sterft!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Hey! Ik denk niet dat het komt omdat het eten op was hoor. Parkieten zijn grofweg gezegd grote knoeiers met hun eten en er valt altijd nog wel genoeg op de grond waar ze nog wel een paar dagen mee door kunnen, en als ze honger hebben dan vinden ze dat ook wel.

Je zou hem even apart in een ziekenboegje kunnen zetten, eventueel in huis, als je dat al niet hebt want dat kan ik er niet uit opmaken.

Dat ziekenboegje kan gewoon een oude kooi zijn of een apart houten bakje met tralies ervoor.

Het kan best zijn dat er net eentje tussenzit die niet zo goed tegen de plotselinge temperatuursverschillen kan.

Vertroetel hem even lekker en knapt hij dan nog niet op, dan kun je inderdaad de dierenarts even bellen, maar niet te lang mee wachten dan.

Beterschap ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt als een expert! +1

Andere antwoorden (2)

Ga er dan mee naar de dierenarts!
En hoezo het eten op? zorg je wel goed voor je vogeltjes?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sowieso verstandig om hem even apart te nemen. Mag hij iets onder de leden hebben dan bestaat er een kans dat hij de rest aansteekt. Het enige beste advies is, ga naar de dierenarts.