Hoelang kan je een hond alleen thuis laten?

ik wil graag een hond en ik zal e dan ook goed voor zorgen!!alleen hoelang kan je een hond alleen thuis laten??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
33.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verschilt aan hoe je het hem aanleert en traint toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo lang als je wilt. Misschien maakt hij spullen kapot, dat ligt aan hoe je hem op hebt gevoed.
Ritsuka
12 jaar geleden
Je hond moet ook een plasje kunnen doen, dus maximaal 4-6 uur overdag denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt eraan of je bedoeld of je gaat werken of gwn soms een dagje weg of iets. Wij gaan soms in de ochtend weg en komen pas 's avonds laat weer thuis. Maar dat is ook niet iedere dag. En dat van de hond kan dat niet ophouden (zijn behoefte) dat is geen waar, want denk maar aan dat je hem 's avonds om 10u uitlaat en de volgende dag als je wat uitslaapt hem ook weer om 10u uitlaat. Dan heeft hij het ook 12u op kunnen houden. Of hij moet een zwakke blaas hebben.. Als je hele dagen gaat werken zou ik het echt niet doen. Dan zou ik een ander dier kiezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vóórdat je erover denkt een hond te nemen, zou ik je héél erg willen aanraden : lees eerst eens iets over het wezen 'hond', of lees boeken over het roedelleven van wolven. Een hond vindt het afschuwelijk om niet mee te mogen, en alleen achter te blijven : een roedel gaat nóóit weg, en laat er eentje achter!!!Het is helemaal tegen de natuur van een hond, dus als je hem elke dag alleen moet laten, begin dan níét aan een hond!! Het is dan alleen maar egoistisch, en je maakt een ander levend wezen erg ongelukkig....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@nieuwsgierig: helemaal gelijk!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@cerla
????? Zo lang als je wilt. Misschien maakt hij spullen kapot, dat ligt aan hoe je hem op hebt gevoed. hallo, een hond is geen furby hoor, kom op zeg. als je niet weet hoe tegennatuurlijk het is voor een hond om alleen te zitten en je hier maling aan hebt krijg je vanzelf probleem gedrag (janken, blaffen, slopen etc) en is de hond weer de gebeten hond natuurlijk. opvoeding van het baasje en know how, dáár gaat het om. een hond doet nooit iets fout namelijk. hij reageert enkel op zijn omgeving, niets meer en niets minder. hou je niet genoeg rekening met een hond of snap je er niets van dan kan je er gif op innemen dat een hond zogenaamd 'lastig' gaat worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor alle antwoord en ik realiseer me echt wel dat het geen speelgoed is die je even koopt!!daarom deze vraag ik wil weten wat het beste voor het lieve diertje zal zijn als ik besluit een hond te nemen....we hebben besloten om op iemands hond te passen om even te kijken hoe het is voordat zo'n beestje een soort van verwaarloost word omdat het niet in het levenspatroon past. Dus zie mij alsjeblieft niet aan als iemand die een hond zou kopen just for the fun!!absoluut niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het levenspatroon lijkt me toch iets waar je over na zal moeten denken idd en goed ook. niet allen wat tijd betreft.
beweeg en sport je veel is een engels bull 3x keer niets maar kan je beter een herder of een collie nemen (noem maar wat)
woon je klein en heb je een gladde vloer ga dan niet voor een bordeaux of een duitse dag maar kies een kleine hond. sport je weinig en woon je in hartje amsterdam zal een podenco of greyhound het niet zo naar zijn zin hebben als je geen bos of park op zoekt waar ie kan raggen en speuren. tijd voor een dier is maar een onderdeel 'van'.
het uitlaten of tijd hebben van een hond zou nooit van 1 persoon afhankelijk moeten zijn. stel dat jij dit bent, je moet overwerken, overblijven, verzwikt je enkel, breekt je been.... dan zit je al te kijken.
de hele fam moet erachter staan en een bijdrage willen en vooral kunnen leveren. afspraken hierin zorgen voor marges, zodat het niet eens nodig is om een hond aan zijn max aantal uren thuis te zitten. het heeft niets te maken met verwaarlozen hoor. een hond die de godganse dag aandacht krijgt maar niet met soortgenoten kan spelen, niet kan graven, ravotten en donderjagen, niet kan speuren en achter een bal of stok aan kan vangen dat is wat mij betreft ook een vorm van verwaarlozing. er zijn echt wel honden die makkelijker alleen kunnen zijn omdat ze meer op zichzelf zijn. maar ook dit heeft weer nadelen als je op zoek bent naar een gezellige hond die zich volledig schikt en deelneemt met het gezin. enen oppassen is natuurlijk wel leuk, maar ook in de herfst moet een hond zijn loopje en energie kwijt. is het dan nog wel leuk? en als het vriest dat het kraakt, is het dan nog wel zo leuk? koud, nat, verkleumd en 4 extra modderpoten in huis..... het is echt wel wat anders dan even oppassen, maar vind het wel goed dat je er over na denkt of het een juiste keuze is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap het punt wel en we hebben vaker op een hond gepast...en we zijn echt beweeg mensen zeg maar dus overdag wandelen doen we vaak..en ik fiets naar school 2 uur per dag(nou deed eigenlijk) door de regen kou wind en alles wat er maar bij was...ben wel wat gewent dus!
Het ele gezin staat erachter!!en voor mij is het ook vooral een maatje steun en toeverlaat..dus liefde genoeg!!

Het beste antwoord

Je moet de hond leren alleen thuis te laten. Het ene ras kan dat beter dan het ander. Een pup moet je zeker niet te lang alleen laten. Wel af en toe eventjes, om hem te laten wennen.
Een hond kan je niet een hele werkdag alleen laten. 8 uur. Dat is te lang voor een hond. Maximaal 4 uur. Als dat niet mogelijk is, moet je niet aan een hond beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
WTF? een min?
het is zeker iets wat iemand niet wil horen, maar nog steeds wel gewoon de waarheid. +1

Andere antwoorden (9)

Kan hij naar buiten om zijn behoefte te doen, dan valt het mee, maar als hij niet kan plassen ofzo, dan mag je hem niet langer dan een werkdag max 8u alleen laten, af en toe, dat beest vind het verschrikkelijk om alleen te zijn, dan neem je beter een poes, die kan wel tegen een dag alleen zijn.
Ik had zo'n collega vroeger op het werk, dat beest werd bijna gek als ze thuis kwam na een dag werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste niet langer dan een halve dag. Er zijn honden die langer alleen kunnen zijn, meestal al wat oudere honden.
Je hond moet het alleen thuis blijven langzaam leren. Een pup mag je sowieso maar even alleen laten.
Eerst leert u uw hond dat zijn eigen plaats een fijne en veilige plaats is.

U brengt hem naar zijn plek, geeft hem wat lekkers waar hij lekker op kan kluiven en verlaat de kamer. Het kan helpen als u op het moment dat u weggaat een vaste, korte zin zegt, bijvoorbeeld: ‘tot straks’. De hond leert dan tijdens de oefening dat als u dat zegt, u weliswaar even weg bent maar ook dat u op tijd weer terug bent.

Verleng de tijd dat u wegblijft maar doe dit wel langzaam. U hond moet leren dat u altijd weer terug komt. Dit is echter niet hetzelfde als het huis uitgaan. Het naar buiten gaan bouwt u ook weer met kleine stapjes tegelijk op. Geef hem voldoende speeltjes, drinken en eventueel wat te kauwen. Dat voorkomt dat de hond zich gaat vervelen en zich dan gaat vermaken in de vorm van slopen of huilen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga in ieder geval voor een hond die goed alleen thuis kan zijn, die kun je zon acht uur alleen thuis laten, als je ze uitlaat vlak voor je weggaat en meteen zodra je thuisbent. Lees je daar wel goed over in, je hebt ook honden die je, bij wijze van spreke, nog geen uur alleen kan thuislaten. Vaak helpt het ook als je meerdere honden hebt, dan houden ze elkaar bezig.

Toegevoegd na 14 uur:
Kennelijk is niet iedereen dit met mij eens, laat ik het dan zo zeggen, met onze Duitse Herder gaat dit altijd goed, we hebben haar hier wel langzaam aan laten wennen, ze heeft daarbij het gezelschap van onze kat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ze kakken je huis onder in deze 8 uur, veel te lang voor zo een arm beest. Iemand die weinig thuis is kan beter helemaal geen hond nemen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor je toevoeging.
Maar een herder, dan heb je haar goed opgevoed, want dat zijn niet de makkelijkste om alleen te laten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
elke hond is het te leren van pups af aan, als je er maar over nadenkt en rekening met de aard van het beestje houdt. is het eenmaal verprutst (boel bij elkaar janken, slopen in huis) dan is het probleem groter. honden kunnen elkaars gedrag overnemen idd, maar helaas ook sloopgedrag ed. 8 uur is en blijft belachelijk lang. of de hond het nu kan of niet kan doet niets ter zake. sluit jezelf eens 8 uur op afgesneden van de buitenwereld en met een simpel entertain materiaaltje.
en natuurlijk zonder naar de wc te kunnen. hier wordt je echt niet gelukkig van hoor, een hond ook niet.
overleven, zich gedragen zoals het hoort, plas en poep op kunnen houden wil niet zeggen dat het normaal en gezond is voor 8 uur lang.
Niet langer dan 8 uur, maar als je hem buiten zou hebben, dan kan het wel de hele dag alleen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk zo een blaffende hond de hele dag in de tuin. Niet verstandig iemand die weinig thuis is moet helemaal geen hond nemen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja leuk voor zo'n hond, de hele dag alleen zitten! Baasje komt thuis, gaat (misschien) met hem spelen en daarna gaat ie nog even naar kennissen en op bed, erg gezellig voor de hond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn buurvrouw laat haar 2 honden, in deze vakantie periode,regelmatig een lang weekend alleen. Een kennis komt ze eten en water geven, verder zitten ze alleen, kunnen wel in een aanbouw naar binnen, maar huilen soms uren aan een stuk. Heb haar er al op aangesproken maar ze vind dat dit best kan.
Ik vraag me wel eens af of ik hier de dierenbescherming voor kan bellen.
Meestal gooi ik wat hondenkoekjes over de schutting, omdat ik het zo zielig vind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nelly
hierdoor beloon je het gedrag dat de hond op dat moment vertoont, dus of je wat oplost weet ik niet. (het is idd zielig dus snap je reactie) melding maken bij de woningbouw als het een huurhuis is, en idd de DB inlichten. net zo lang klagen tot er wat ondernomen wordt. niemand hoeft namelijk last te hebben van de dieren van een ander. @nienke
werelds antwoord!!!
fijn een hond in de tuin! wat nu als er 1 gaat graven en vast komt te zitten? een kind zijn bal komt pakken en de hond schrikt en toch even hapt (doet ie anders nooit!) de deur zal dichtslaan en de honden kunnen er niet in of uit. mensen met minder goede bedoelingen kunnen wel in je huis. of je moet in een flat wonen, maar dan is buiten natuurlijk niet echt buiten. geen tijd voor een hond? dan zouden ze honden moeten verbieden gewoon. 8 uur is gewoon belachelijk lang, en als hondenbezitter heb je gewoon je verantwoording te nemen, zo simpel is het als je zo gek bent met een hond.
niet langer dan 6 uur want dan hebt hij of zij honger of moet zij plassen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De maximum is 8 uur. Als het even kan zul je moeten proberen om in de middag naar huis te gaan om de hond uit te laten. Zeker als deze nog jong is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je jezelf deze vraag moet stellen zou ik helemaal niet aan een hond beginnen. een hond laat je alleen omdat het niet anders kan, en niet omdat het maar kan.

je hebt tijd voor een hond of je hebt het niet. alleen zijn moet je een hond leren. het is namelijk heel tegennatuurlijk voor een hond.

langer dan 4 uur zit mijn hond niet alleen, maar dit is zeker niet aan de orde van de dag omdat het domweg kan.

zorgen voor een hond is dus meer dan een bak voer en een bak water, een wandelingetje op zijn tijd en wat beweging. ik raadt je aan je hier eerst eens in te verdiepen voor je überhaupt aan een hond begint.
het kan leurstelling bij jou voorkomen, maar ook gedragsproblemen en ellende bij de hond zelf natuurlijk, en het laatste is waar het om gaat (als het goed is)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sowieso mag een hond niet meer dan 6 uur alleen thuis zijn. Je hond moet namelijk ook plassen en poepen. Als je toch langer weg bent, bel even de buren of een familielid. Die willen vast wel 2 a 3 keer jouw hond uitlaten!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
best lang 10 uur ongeveer