Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Nieuwe kippen, doe de katten iets?

we hebben pas kleine kipjes gekregen, ze hebben een groot binnenhok, en een groot buitenhok. We willen ze graag ook buiten, maar onze katten zien en nog al jagerig uit als de kippen buiten zijn, we houden ze dus binnen en als wij erbij zijn doen we ze buiten. Mijn kat springt ook vaak in de kooi als de kippen erin zitten. Maar wat doen katten bij de kippen. Ik heb namelijk nog nooit gehoord dat het iets kwaad kan.

Toegevoegd na 5 minuten:
we hebben 2 zijdehoenders en 2 couchins(ik wete niet hoe je het schrijft)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
588

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Meestal zijn de katten erop uit om de kippen te pakken, want het zijn toch jagers. Het kan goed gebeuren dat ze een kip pakken als je er even niet bij bent. Laat de kippen daarom niet alleen of bouw een hok met ook gaas op de bovenkant zodat de katten er niet overheen kunnen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Daar kan je niks van zeggen. Ze springen er nu op maar het kan best zijn dat als je de kippen loslaat dat ze (kat) niks meer doet. De enige manier om daar achter te komen is door het uit te proberen..

Onthoud wel; katten zijn en blijven jagers
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding