Nieuwe kippen, doe de katten iets?

we hebben pas kleine kipjes gekregen, ze hebben een groot binnenhok, en een groot buitenhok. We willen ze graag ook buiten, maar onze katten zien en nog al jagerig uit als de kippen buiten zijn, we houden ze dus binnen en als wij erbij zijn doen we ze buiten. Mijn kat springt ook vaak in de kooi als de kippen erin zitten. Maar wat doen katten bij de kippen. Ik heb namelijk nog nooit gehoord dat het iets kwaad kan.

Toegevoegd na 5 minuten:
we hebben 2 zijdehoenders en 2 couchins(ik wete niet hoe je het schrijft)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Meestal zijn de katten erop uit om de kippen te pakken, want het zijn toch jagers. Het kan goed gebeuren dat ze een kip pakken als je er even niet bij bent. Laat de kippen daarom niet alleen of bouw een hok met ook gaas op de bovenkant zodat de katten er niet overheen kunnen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Daar kan je niks van zeggen. Ze springen er nu op maar het kan best zijn dat als je de kippen loslaat dat ze (kat) niks meer doet. De enige manier om daar achter te komen is door het uit te proberen..

Onthoud wel; katten zijn en blijven jagers