wat is precies het verschil tussen een Guinees biggetje en een hamster en een cavia ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Zoals hierboven al aangegeven is een Guinees biggetje een andere naam voor een cavia.

Tussen een cavia en een hamster zitten wel veel verschillen:
- een cavia is veel groter dan een hamster
- een cavia klimt niet, wat een hamster wel doet
- een hamster is een nachtdier, een cavia niet
- een hamster is geschikt om in een radje te lopen, een cavia absoluut niet
- cavia's kunnen niet door buizen lopen zoals hamsters dat kunnen.
- Cavia's kunnen buiten gehouden worden, hamsters niet.
- Hamsters bijten sneller dan cavia's (bron: eigen ervaring)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de buis maar groot genoeg is (diameter) lukt het zelfs een cavia om er doorheen te lopen! (eigen ervaring)
Plus voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
cavia's leven hoogstwaarschijnlijk ook wel veel langer

Andere antwoorden (2)

Hamster is kleiner en piept niet zoals een cavia.
Een Guinees biggetje is een andere naam voor cavia
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik sluit mij aan bij bovenstaande reacties met een kleine aanvulling:

Cavia en Guinees biggetje zijn inderdaad hetzelfde. In het Engels gebruiken ze alleen de naam Guinea Pig. Echter die naam is verwarrend, want het zou kunnen suggereren dat de cavia zijn oorsprong in Nieuw Guinea zou liggen. Dit is echter onjuist;

Peru is het land waar de cavia vandaan komt.

En zo zijn er nog meer verwarrende vertalingen: In Duitsland heet een cavia Meerschweinchen. Oftewel: Zeevarkentje. Terwijl een cavia echt niets met de zee te maken heeft.