Kan je een hond(je) ook leren om op de kattenbak te gaan?

Mijn kruising Yorshire-Teckel een hele kleine hond dus, wordt echt een dagje ouder, hij loopt nog wel eens door de tuin, maar veel verder komt hij niet meer.
Nu vroeg ik me af of een kattenbak een oplossing zou zijn voor mijn ouwetje. Heeft iemand hier ervaring mee.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.7K
jc54
13 jaar geleden
Als je er maar geen kleikorrels in doet. Die kunnen namelijk gaan klonteren tussen de tenen.

Het beste antwoord

heb zelf ook een ouwetje die onzindelijk is geworden, ik leg nu een krant neer en dat gaat redelijk goed( dus kattebak is ook een goed idee) je leert t m eigelijk het zelfde aan als een puppie die je zindelijk wilt maken. En overdag is de tuin toch een prima oplossing voor zo'n klein hondje?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Mijn schoonmoeder was al flink op leeftijd, en de hond op een gegeven moment ook, en dan liet ze hem nog wel eens op een krant in de badkamer plassen.
Het kan dus wel, probeer eens met een kartonnen doos met gescheurde kranten er in of zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan. Dat gebeurt wel vaker met hele oude kleine hondjes.

Ik neem aan dat je de bak buiten in de tuin wilt plaatsen?

Je kunt dit oefenen door de kattenbak eerst zonder deksel te plaatsen. Zo is de overgang minder groot.
Als hij moet plassen, zet je hem in de bak. Steeds maar weer oefenen tot hij door heeft dat hij daar zijn behoefte moet doen.

Besef wel, dat je het heel schoon moet houden, want de meest honden houden er niet van om op een vieze plek te poepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen ervaring met de kattenbak.
Maar wel gehoord dat het prima werkt. Buiten de dagelijkse wandelingen vindt ik het een prima alternatief.
Persoonlijk zou ik gaan voor de kattenbak.
Lijkt mij wat handiger en praktischer, de korrels absorberen de urine en minder geur in huis. Het is bovendien niet moeilijk aan te leren.

Maar goed het is ieder zijn eigen keuze.

Verder zijn er speciale hondentoiletjes te koop dit even ter informatie. Het maakt natuurlijk niet uit of je nu een kattenbak of hondentoilet gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jc54
13 jaar geleden
Gebruik geen kleikorrels. Deze gaan tussen de teentjes zitten en gaan klonteren. Met een beetje pech moet je ze er bij de dierenarts uit laten knippen.
Zelf door schade en schande wijs geworden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, ik gebruik al jaren en jaren kleikorrels klontvormend, en ik heb een paar katten met lang haar, en ik heb er nog nooit last van gehad.
Voor nood kan het en met veel geduld kun je het een (jonge) hond wel leren.
Toch is het vanuit de hond zelf gezien , verre van ideaal,
Honden "communiceren" via poep en plas, ze bakenen daarmee hun territorium af maar doen de voor honden prettige geuren op waaruit ze veel afleiden, misschien vergelijkbaar dat wij als mensen kranten en roddelbladen lezen.
Ik wil met deze laatste zin niemand beledigen, honden kunnen niet lezen en wij niet zo goed ruiken, toch zijn honden en mensen geinteresseerd in wat er in de omgeving gebeurt, het dagelijkse wandelingetje moet dus niet geschrapt worden, als het even kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uhh, ik ben zelf eigenlijk eerder een kattenmens en ik ken niet veel over honden, MAAR ik heb wel van een vriendin gehoord toen ze een gelijkaardig geval had met haar hondje, dat ze een bak zette met gazettenpapier er in. Een hand zal niet in kattenzand gaan, maar wel op gazettenpapier. natuurlijk moet je het dan ook in't oog houden dat dat bakkie proper blijft hé, maar dat hondje was toen er blijkbaar heel tevreden mee. veel succes !

Toegevoegd na 1 minuut:
"een hond".. niet "een hand" hé ;-)