Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer wordt een Pony een Paard??

Ik heb een Pony gekocht en de verkoper zij dat het een paard kan worden. Nu vraag ik me af hoeveel centimeter mijn Pony moet zijn als hij een Paard wilt worden??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat voor ras heb je gekocht?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij een schofthoogte van 148 centimeter
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben ik niet mee eens. De pony is altijd al een paard geweest. De schofthoogte die je noemt is de hoogte die een pony gemiddeld wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is goed wat ze zegt. Je zegt het zelf ook. " Het is de hoogte wat een Pony gem. wordt.) Hier praat je ook over een pony. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Som, jij zegt dat een paard in principe hetzelfde is al een pony. Dus als jij pony zegt, bedoel je paard. En jij zegt dat een pony (paard dus) gemiddeld 148 cm wordt?
LOL..een shire is bijvoorbeeld gemiddel 1,80m. Het grootste paard werd 2,19m.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel

Andere antwoorden (3)

Goed nieuws: je pony is nu al een paard!

Het paard (Equus caballus) is een (gedomesticeerd) hoefdier uit de orde der onevenhoevigen, een van de ongeveer tien huidige soorten uit de familie der paardachtigen (Equidae).

Een pony is een specifiek ras, klein paard. De pony wordt niet zo hoog, maar het is onzin om te denken dat het vanaf een bepaalde lengte een paard wordt. Dat is het van geboorte, net als een teckel net zo goed een hond is als een labrador.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de paardenwereld spreken wij van een pony en van een paard. Jij spreekt uit wetenschappelijke taal en dergelijke.. Er bestaan wel mini paarden (dit is de enige kleine soort die PAARD wordt genoemd) De rest wordt pas paard genoemd boven de 1.57 m
Een pony wordt gekenmerkt in maten:

- Categorie A: stokmaat tot 117 cm;
- Categorie B: stokmaat van 117 cm tot en met 126,9 cm;
- Categorie C: stokmaat van 127 cm tot en met 136,9 cm;
- Categorie D: stokmaat van 137 cm tot en met 148,0 cm;
- Categorie E: stokmaat van 148,1 cm tot en met 156,9 cm.

Alles wat boven de 156,9 is heet een paard.

De beide ouders van jouw pony(paard) moeten dus boven deze stokmaat zijn.

Er zijn ook rassen die paard worden genoemd ook al is de stokmaat kleiner dan 156,9 o.a. de haflinger
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De grootte (hoogte) van een paard wordt traditioneel gemeten bij de schoft. Bij een schofthoogte tot 1,47m spreekt men van een pony, bij een schofthoogte van 1,47m tot 1,57m spreekt men van een klein paard (ook wel E-pony, of 'damespaard' genoemd) en bij een schofthoogte van 1,57m en hoger spreekt men van een paard.

Met andere woorden. Jouw pony moet 1,57m of hoger zijn om een paard te worden genoemd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding