Waneer gaat een hond je echt volgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zul je hem eerst een twitteraccount moeten geven :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ow wat ben je weer grappig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hihi,, bij sommige volgt het mens de hond

Het beste antwoord

Zodra hij jouw als zijn leider accepteert en ook zo ziet.
Hiervoor moet je hem leren je te volgen en commando's op te volgen. Je moet konsekwent zijn en laten merken dat je ongewenst gedrag niet tolereert. Als puppy kan je hem vanaf het begin al van alles aanleren, maar komt hij/zij als oudere hond dan wordt het lastiger. Dan heeft hij al een opvoeding achter de rug waaraan hij gewend is.
Kijk eens op deze site ;

http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/21332-hondentraining-train-je-hond-met-handsignalen.html

Dit is er zomaar eentje waarvan er meerderen op het web te vinden zijn.

Toegevoegd na 58 seconden:
corr; het moet jou zijn in de eerste zin.
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Door je hond het aan te leren begin bijvoorbeeld eerst met een riem of lijn loop er dan mee om hem aan te geven kom mee volg me ik ben de baas. Dan doe je het zonder riem en doe je het met koekjes en je stem. Volg anders een puppycursus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een pup volgt de leider al zodra hij door heeft wie dat is/zijn en als hij/zij je vertrouwt. Dus vaak al na een paar dagen. Dat is een natuurlijk proces: normaal volgt de pup zijn moeder, maar hij is weg bij zijn moeder en moet dus leren wie zijn nieuwe "baas" is.
Op langere termijn: het leren "volgen" op commando is een leerproces, oefenen: het beste is het om op een cursus te gaan, zodat je weet hoe je dat kunt trainen.
Het ligt aan de hond èn aan de baas hoe lang het duurt, maar het blijft een leerproces.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt gaan trainen met de clicker, een dingetje die ongeveer 2 euro is. Hier is een handige link over de clickermethode, en bij mijn hond werkt het echt heel erg goed. Een zakje koekjes + clicker mee op zak en ik heb de aandacht van mijn hond, ze luistert beter en ik leer haar dat ze naast mij moet lopen. http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/78795-de-clickermethode-hondentraining-en-clickertraining.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een pup krijgt met 7,5 week, neem je hem mee naar een veilige verkeersvrije plek en laat hem los. Je zult zien dat hij je onmiddellijk zal volgen als je even in de handen klapt om zijn aandacht op te eisen. Jij bent vanaf het eerste moment zijn toeverlaat zonder wie hij niet in leven blijft. Dat is hij zich op hondse manier bewust.

A.J. van Buuren beschrijft in zijn boek: (Het omgaan en africhten van honden) dat je de kans maar éénmaal krijgt door direct de rol van moederdier over te nemen. Loslaten en weglopen. De pup zal je volgen.
Ik ben heel wat angstige mensen tegengekomen die zeggen: "nee, ik laat hem pas met 11 maanden los, hij is nog zo klein." Die mensen hebben het zwaar als ze er ooit nog een volger van willen maken. Op de eerste plaats tonen die mensen geen vertrouwen in de natuur en op de tweede plaats duidt dat op gebrek aan leiderskwaliteit.

Je kunt binnen een zeer korte tijd ook oudere honden de overtuiging geven dat jij degene bent waar ze achteraan moeten. Dat heeft te maken met houding, vertrouwen scheppen en een hondse bejegening. Natuurlijk helpt een voertje ook, maar dan volgen ze het voertje en niet jou.

Een Alphaleider in de hondenwereld deelt ook geen snoepjes uit. Probeer het eens zonder! Dan is je houding belangrijker dan je voorraad koekjes.
Ivana
12 jaar geleden
jodyenboyke
12 jaar geleden
+ van mij.