we hebben jonge kipjes, nu is mijn vraag wanneer kan ik de eerste eieren verwachten?

Toegevoegd na 16 minuten:
het zijn lakenvelder kippen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Hangt veel van de soort af.

Als het echte legkippen zijn; die beginnen na 3-4 maanden met eieren leggen. In het begin niet elke dag.
Maar toch al vrij snel gaan ze dan over naar elke dag 1 ei.
Na zo`n 4 jaar begint het aantal eieren wat ze leggen vervolgens weer af te nemen.

Toegevoegd na 39 minuten:
De lakenvelder is in ieder geval geen echte legkip.
Ze leggen zo`n 150 tot 180 eieren per jaar.

Ze zijn er ook in kriel variant.

Vergeet niet dat je de kippen altijd vogelgrit/kippegrit ter beschikking moet geven. Wat ook lang niet elke kippenhouder weet: ze eten graag gras, en dat is ook heel gezond voor ze!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

de meeste kippen gaan aan de leg als ze rond de 20 weken zijn