Kan ik mijn chihuahua onder mijn arm of in mijn vest/tas mee de supermarkt in te nemen?

Dus niet lopend aan een riempje. Of zal dit als asociaal bestempeld worden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.4K

Het beste antwoord

Als je je hond(je) Zo vervoert,zal er waarschijnlijk niemand aanstoot aan nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo is het ! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel,maar zie me nooit meer voor lampje aan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb haar meegenomen, ze hing op mijn borst in een rugzak :) koppie en voorpootjes er uit. en niemand nam er aanstoot aan.

Andere antwoorden (10)

Ik denk persoonlijk dat dit eerder als 'kak', en eventueel 'Uit het Gooi' wordt beschouwd. Aangezien je je hond in een tasje doet.

Je kunt je hond ook thuislaten, zo lang ben je toch niet bezig met boodschappen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik laat haar ook altijd thuis alleen vandaag loopt het even anders zie reactie bij skusme. ik begrijp dat het als kak gezien zal worden als ze blingbling bandje om zou hebben
en in een louis vouitton tasje zou zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja maar waarom zou je haar meenemen?
En is het asociaal, dat ligt aan ieder ander zijn optiek.
In mijn ogen: Nee, maar zoals skusme al zei: Is het diervriendelijk.
Jij zegt van, doet ze vrijwillig.
Maar ik kan mijn hond ook iets aanleren, wat hij op den duur vanzelf doet, maar niet vrijwillig is gegaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb het haar niet aangeleerd ze doet het vanzelf vanaf pup ze vind het heerlijk ergens in te kruipen.
Mijn hemel...
Je kunt je chihuahua natuurlijk meenemen zoals je wilt, voor mijn part stop je 'm in je holle kies.

Je vraagt je af of het als asociaal bestempeld wordt.
Ik denk dat je je beter af kunt vragen of het diervriendelijk is wat je doet.
Heb je het gevoel dat Fifi het fijn vindt om in je tas mee naar de supermarkt te gaan?
Heb je ook het gevoel dat het des honds is om zo'n leven te leiden?
Dan zou ik het lekker doen meid!

Ik heb er zo mijn eigen gevoelens over, maar daar wil ik in het antwoord niet verder op ingaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze is gewend vanaf pup in mn trui te kruipen. ze doet niets liever. en ze springt zelf in mijn tas, haar koppie en voorpootjes eruit dus ze word nergens toe gedwongen. ze zoekt altijd de warmte op. dus zo dieronvriendelijk is het niet.
persoonlijk vind ik het niet zo fris als er, met welk dier dan ook, rondgelopen wordt op de plek waar ik mijn etenswaar haal.
De term asociaal zal ik er niet voor gebruiken al zal ik mij wel verwonderen hoe het komt dat de eigenaar zijn dier naar zo'n plek mee denkt te moeten nemen.

Toegevoegd na 46 seconden:
Overdreven vind ik het wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onder je arm zou ik niet prettig vinden. Want dan zou ik dat bij de producten die open liggen, zoals groente en fruit en dergelijke niet fris vinden, en het op dat moment daadwerkelijk niet kopen. Als dat beestje er naar mijn smaak te dicht bij is.
Terwijl ik besef dat er met die groente ook van alles al gebeurd is toen ik 't nog niet zag.

Bij verpakte producten vind ik 't ook niet lekker als z'n snoet er tegenaan komt. En een hond snuffelt nou eenmaal.
Tegelijk denk ik ook: nou, en dan? dan vind ik 't niet prettig, maar JIJ wel. Waarom zou mijn mening voor de jouwe gaan? Wat dat aangaat moet je gewoon doen wat je wil. Wel loop ik die keer met een boogje om je heen.
Ik zou zo'n klein beestje ook niet graag buiten voor de deur laten zitten. Dan zou ik weer te bang zijn dat ie daarna weg was, want je kan 'm niet op slot zetten.

In een vest of tas? Daar is toch niks mis mee? Jij zal zelf wel weten of dat kan want alstie een plasje doet zit jij zelf met de narigheid. Dus zal dat best wel kunnen.
Kan daar wat op tegen zijn dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt je hondje gewoon meenemen in de winkel, is niks mis mee. Het is ook niet aso het is eerder trendy met zo'n hondje in een tas of trui, je ziet het steeds meer.
Gordon heeft ook zo'n hondje en neemt het overal mee naar toe, dus wat let je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laten we ons nu niet allemaal als Gordon gaan gedragen aub! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gordon is toch ons grote voorbeeld of niet soms?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tijdens carnaval, dan wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha
Volgens mij zijn supermarkten verboden terrein voor honden. Kan mij persoonlijk niet zoveel schelen of iemand met levend have boodschappen gaan doen. Alleen, als ik met mijn superontstuimige labrador van 40 kg mee wilt de winkel in, moet dat dan ook kunnen? Beloof ik hem in een tas te doen. Ik bedoel, het risico bestaat dan, dat anderen dat ook willen doen dan. Ook chihuahua's vallen onder de term "hond".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ook een kleine hond, een maltezer leeuwtje. In de meeste winkels zoals Hema, Lidl en Blokker zijn honden niet welkom. Echter, ik heb ook een klein kind in een buggy. Daaronder zit een grote ruimte voor boodschappen. Daar doe ik mijn hond dan in en ik heb nog nooit rare opmerkingen gehad.

Voor de critici onder ons: ik loop elke dag een heel eind en neem daarbij mijn hond mee. Vaak combineer ik het met boodschappen doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijkbaar vind ze het gezellig in je tasje (zoals ik begreep uit je reacties) en zolang ze er niet uitspringt zou ik het gewoon doen! Mensen hebben het zo ook liever dan een hond die los (of aan riem) rondloopt in een supermarkt denk ik zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou je Chihuahua thuis laten, omdat veel supermarkten niet willen dat je een hond mee naar binnen neemt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In supermarkten geld meestal een honden verbod. Dit doen ze vast om eventuele 'rommel' en schade te voorkomen.

Als je hondje gewend is om zo met je te winkelen moet dat geen probleem zijn denk ik. Mensen nemen ook hun baby's mee. Het veiligst is het om het eerst te vragen aan de bedrijfsleiding natuurlijk.