Hoe vang je goudvisjes uit een vijver in de tuin (ong. 3 bij 3 m)? We hebben een vangnet, maar die vissen zijn veel te snel :/

Onze vijver is lek en het water zakt zover naar beneden dat mijn zusje en ik de taak hebben gekregen om de gouvissen te redden. Maar ze zijn echt veel te snel, we hebben heel veel voer in de vijver gegooid zodat ze naar boven komen, maar nog steeds komen er maar 2 en die krijgen we ook niet te pakken. Help alsjeblieft onze vissen te redden!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wacht gewoon tot de vijver helemaal leeggelopen is. Dan hebben ze geen schijn van kans meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plantenmanden en andere obstakels eruit halen, een stuk horregaas op de bodem leggen (vanaf 1 kant onder de vissen door schuiven) en dan met zijn tweeën ieder 1 kant optillen. je hebt ze dan niet allemaal, maar wel heel veel.

Antwoorden (5)

Rustig en bedaard het net in het water en heel rustig en bedaard de vis opscheppen. Geen rare bewegingen maken en/of schreeuwen boven het water.
12 jaar geleden
wij hebben dit ook wel eens gehad, zorg ervoor dat er nog minder water is dan kun je ze gemakkelijker vangen.
met de blote benen de vijver in. en inderdaad langzaam bewegingen werken goed!
succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gefeliciteerd je hebt er een nieuwe hobby bij, koop een hengel en ga eens VISSEN!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat het water eerst tot het laagste peil dalen. Het lek zit meestal niet in de bodem, maar op zekere hoogte in de wand. Hoe minder water er in zit, hoe makkelijker de vangst. Zelfs in een vijver waar nog maar 3-5 cm water in zit overleven je vissen. Dan heb je ze zo te pakken. Hoe makkelijker dat gaat (sneller) des te minder stress levert het op voor de vissen.

Bovendien weet je gelijk op welke hoogte het lek zit als het water niet verder daalt.
Ivana
12 jaar geleden
Wat jij wil is niet mogelijk, na enkele keren scheppen zal het water volkomen troebel zijn en zie je niets meer, juist onderin de vijver zitten dan de meeste vissen en de meeste modder, komt nog bij, dat jonge goudvissen nog zwart zijn en die zie je helemaal niet.
Je zult dus alles leeg moeten halen, pas dan kan je alle vissen vangen.
Kan je meteen al de modder er uit halen.