Houden hamsters van zwemmen?

Ik heb een russische dwerghamster, en heb laatst dit filmpje gezien: http://www.youtube.com/watch?v=wWzGRqqUkc0 Ik vroeg me af of hamsters wel van zwemmen houden. Dus ik heb het op google opgezocht maar ik kon het niet duidelijk vinden. De ene keer stond er ja, daar houden ze van, andere keer nee, ze kunnen longenontsteken enz. krijgen. Ik wil het graag duidelijk weten want als hamsters er van houden wil ik mijn dwerghamster een plezier mee doen! ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.8K

Het beste antwoord

Nee zeker niet! Ik weet niet of je veel van hamsters weet? Ik zal een paar handige links plaatsen. Wist je dat de kooi van je hamster, jij hebt een dwerg, 50cm bij 30cm moet zijn, je loopwiel de doorsnede van 15cm moet hebben en je geen knaagstenen, likstenen en hamsterwatten/hamsterwol moet geven? :) Niet om je aan te vallen hoor, dit zijn gewoon wat tips om te zorgen dat je hamster een super leventje krijgt.
Hier een link over de troep die dierenwinkels verkopen, gevaarlijke producten die ze verkopen: http://dier-en-natuur.infonu.nl/dieren/78051-slecht-advies-van-dierenwinkels.html
Hier een link over de loopwielen/radjes voor hamsters: http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/79026-welk-loopwielrad-voor-mijn-hamster.html
En hier een superhandige link voor kooien van hamsters: http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/78436-welke-kooi-voor-mijn-hamster.html
Ik zal dit, als ik jou was, eventjes doorlezen. Kost niet veel tijd en je doet je hamster er zeker een plezier mee. Nog veel plezier van je hammie!

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh! helemaal vergeten. Je kan je hamster, vooral een dwerghamster, zo'n groot plezier doen als je een bakje hebt met wat chinchilla zand! Dit kan je in de dierenwinkel kopen, is niet zo duur, en in de kooi zetten. Hamsters wassen zich hierin, ze rollen erin en maken hun vacht schoon. Gebruik geen ander zand want chinchilla zand is speciaal zand van zachte ronde minikorreltjes zand, vogelzand of normaal zand is niet geschikt. Mocht je nog meer vragen hebben over hamsters kan je me altijd een mail sturen ofzoiets :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Ik heb alle links ook bekeken! ;)

Andere antwoorden (5)

Ik heb zelf 19 hamsters gehad en weet dat de hamster verkouden kan worden dus niet doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Er zijn altijd uitzonderingen, maar gewoonlijk houden hamsters absoluut niet van zwemmen. Ze kunnen er verkouden van worden, dus ze komen echt niet graag in aanraking met water.
Amadea
12 jaar geleden
Een antwoord: NEE
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee niet doen! Je mag een hamster niet voor niets niet wassen! Een hamster houd zichzelf schoon. Door de hamster te laten zwemmen en of te wassen kan je de hamster ziek maken. Ook kan de huis aantasten net als bij mensen als je teveel je haar wast je haar sneller vet word! het is dus het beste van niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lijkt me niet... ik heb het filmpje bekeken en het was onmogelijk voor de hamsters om zelfstandig uit het badje te komen. Het is dus niet vast te stellen of ze rondzwemmen omdat ze het zo leuk vinden of omdat ze naarstig naar een uitweg zoeken... Ik vermoed zelf het laatste...