Zal een kitten met een Noorse boskat als moeder en een korthaar als vader lange haren krijgen net als een Noorse boskat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

dat kan maar hoeft niet.

ze kunnen het evenbeeld zijn van 1 van hun ouders of hier tussenin zitten. dat geldt voor de vacht, maar ook voor de bouw. overigens is een noorse boskat geen lang haar, maar een middellange vacht.

maar alles kan, dat is het verrassende effect van een xing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Of dat altijd zo is, weet ik niet, maar kennissen van ons hadden er eentje en die zag er inderdaad meer uit als een Noorse Boskat dan als een korthaar. Hij was ook niet echt aanhankelijk, wel mooi!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
onze mix noorse boskat was wel groot had een zijde zachte dubbele vacht die langer was.
moeilijk te voorspellen hij had een zusje met kort haar.
het is maar net welke genen de overhand hebben.
maar wij konden toen de kittens 8 weken waren al wel een beetje voorspellen hoe het er uit zou gaan zien.
maar helemaal zeker ben je nooit. jammer !!!