Mijn hond (Boxer) is te mager, wat doe ik er aan?

Ik vind dat mijn hond mager is, je kunt de ribben tellen, zij krijg ruim voldoende brok en schapenvet en ook nog tussendoortjes als hondenkoekjes en botje. Volgende de arts is ze mooi van vorm, dus niet te dik. wormen heeft ze ook niet, en als ze de kans krijg kan ze wel 4 of meer de hoeveelheid op. mijn hond is geen zuivere boxer

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je haar gewicht?
Als de dierenarts zegt, dat ze prima is zo, dan lijkt het me verstandig daarvan uit te gaan.

Het beste antwoord

Wat is te mager? Het beeld daarvan is in de laatste jaren (bij sommigen) nogal veranderd.

Wij (als gezin) hebben al sinds een jaar of 30 boxers. Ze waren inderdaad allemaal slank.
Maar de laatste, die nu rondloopt-springt, ziet er ook heel mager uit. Zo erg zelfs dat we elke keer bij de jaarlijkse enting aan de dierenarts vragen of ze niet té mager is.
Niet dus. Helemaal goed.

Het is echt een ADHD geval, de hele dag in de weer.
Ook die van ons krijgt elke dag, de hele dag door, extra´s. Maar aankomen ho maar. Toch zegt de dierenarts dat ze er juist goed uitziet, de meeste honden (en ook boxers) die zij zien zijn juist te dik.

Het advies van de dierenarts aan mij en mijn boxer was goed te letten op haar humeur. Bij een boxer valt hier veel uit te lezen. Dus± als ze er te dun uit ziet (voor jou/mij) maar ze is gelukkig en vrolijk-gelukkig dan is er niets aan de hand. Als ze rustiger wordt, of sipjes, dan even checken met de dierenarts voor een eventueel beter gevulde etensbak ;-).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als de dierenarts zegt dat de hond mooi van vorm is en je hond is speels en levendig dan zou ik niks veranderen.
Als je hond lusteloos wordt omdat hij onvoldoende energie heeft dan moet je actie ondernemen.Maar wat goed is moet je zo laten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Boxers zijn over het algemeen slank. Dat is ook een beetje het ras. Zolang hij gezond en actief is en de heupbotten niet uitsteken is het prima
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede dierenwinkels kunnen je een brok adviseren waar je hond wat dikker van wordt. Dat misschien afwisselen met het huidige voer?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de dierenarts zegt dat het goed is, zou ik er niks aan veranderen. Je kan wel dieet voer uitproberen....... Als er verder niks aan de hand is, zal het wel goed zijn :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien eens kijken naar je brok. Want brok is echt niet zo goed als beweerd wordt. Hier een handige link: http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/78801-vers-rauw-vlees-voor-de-hond.html