Het kan grofweg 2 dingen betekenen.

1) Het konijn heeft behoefte aan zout en likt daarom aan jouw huid. De menselijke huid is namelijk ietwat zout van smaak vanwege opgedroogd zweet. Zorg dat jouw konijn een zoute liksteen in het hok heeft hangen. Kan je bij de dierenwinkel krijgen.

2) Het konijn vindt jouw lief en likt jou omdat je hiërarchisch zijn meerdere of baasje bent. Het is dus ook een soort onderdanigheid van jouw konijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bunnyflosh
een jaar geleden
Knaagstenen, ook wel bekend onder de naam lik- of zoutstenen, zijn namelijk erg slecht voor een konijn. Knaagstenen bestaan voornamelijk uit calcium. Natuurlijk is calcium goed voor de botten, maar een konijn krijgt al genoeg calcium binnen.

Andere antwoorden (6)

Ja, dat is lekker zout
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niks mis mee!

Likken aan je handen benen of voeten. Betekend dat ze je lief vinden en dat je er helemaal bij hoort dit doen konijnen ook vaak onderling, wanneer een konijn het andere konijn aan of om zijn oog likt is dit een uiterst vriendelijke begroeting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens de website van knagersnet: Konijnentaal:
"Maar sommige konijnen komen jou ook spontaan likken, gewoon omdat ze je graag zien. Niet alle konijnen likken de huid, sommige likken ook wel eens kleding of pantoffels maar dat betekent net hetzelfde. Ze zien dat immers als een deel van jou. "

http://www.knagers.net/konijnentaal.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is goed, dan vind je konijn je aardig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is niks mee maar laat hem niet op een wond likken niet dat iemand dat opzettelijk doet neem ik aan maar hij heeft andere bacteriën in zijn lichaam die voor de konijn niet schadelijk is maar voor jou wel en tong hem ook niet maar dat lijkt mij logisch
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk zijn je handen wat zoutig. Dat vinden ze lekker.
Daarnaast is het elkaar wassen een teken dat ze elkaar ‘aardig’ vinden:

http://konijn.dierentrainer.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=44&Itemid=46

Likken
Bijvoorbeeld hand/arm/hoofd. Verzorging, een teken van vriendschap en vertrouwen. Indien uw konijn bij u likt is dat een goed teken. Voor konijnen kan het wassen ook met hiërarchie te maken hebben. Degenen die gewassen wordt kan de dominante zijn.

Met dank aan Jelle.