Verdwaalt een postduif wel eens?

Zo ja, wat doet hij dan, sluit hij zich ergens bij aan?

Toegevoegd na 2 minuten:
Er komt hier de laatste paar dagen telkens een postduif die ik nooit eerder gezien had van het voer eten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Het kan wel eens voorkomen dat een duif verdwaald en niet terugkeert. Het is te hopen dat deze duif wordt gevangen door een andere duivenliefhebber. Mocht u duif door iemand gevonden worden dan kan diegene contact opnemen met de 'Nederlandse Postduiven Organisatie'. Zij kunnen een regeling treffen maar mocht de duif genoeg gegeten hebben en weer op kracht zijn dan kan het ook zijn dat hij alsnog zelf naar huis vliegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

jazeker.
de duif is onervaren, en/of komt terecht in slecht weer.
deze duiven wacht een leven als stadsduif.
kijk maar eens rond op pleinen waar veel duiven verblijven: een groot gedeelte is geringd, en dus voormalig postduif.
Rieneke1
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
haha dank je bart, ben er overheen geschoten voor ik er erg in had :)
Hey,

Ja dat gebeurt best vaak. Deze verwilderen meestal en gaan bijvoorbeeld met andere duiven op de dam zich laten voeren door toeristen. Soms worden ze gevonden door mensen en die bellen dan het nummertje op het ringetje. Soms komt de eigenaar hem halen, maar de duif is een slechte sportduif gebleken dus meestal laten ze hem gewoon of vrij rond vliegen of draaien bij thuiskomst de nek om. Klinkt hard, maar is helaas wel de realiteit.