Hallo, heb 2 katers waarvan de jongste de baas denkt te zijn. hoe krijg ik rust in de tent?

ik heb sinds 3 maanden een kater van 6 jaar(gecastreerd). En hij was de laatste tijden een beetje eenzaam. Dus hebben we een vriendje erbij gehaald. En kater van 1 jaar(gecastreerd) Onze eerste kater wordt nu geterroriseerd door die van 1 jaar. Het is zelfs zo erg dat hij niet meer naar de kattenbak durft en vervolgens onder het bureau zijn behoefte doet. Hoe krijg ik rust in de tent?
Op foto 1 zie je de terrorist van 1 jaar genaamd Pip
en op foto 2 zie je Sammy de 6 jarige kater.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke beesies! (:

Het beste antwoord

allereerst, voor twee katten heb je drie bakken nodig, verspreid door het huis, op rustige plekken, en niet in de buurt van eet- of drinkbakjes.

vermoedelijk heb je ze meteen bij elkaar gezet, en dat is niet verstandig als het volwassen katten betreft.
wat je het beste kan doen, is een herintroductie.
houd de katten voorlopig gescheiden van elkaar, tot sammy weer helemaal tot rust is gekomen.
feliway kan hier goed bij helpen.
je mag hier gerust enkele weken voor uittrekken, neem voor iedere stap alle tijd.
vervolgens ga je luchtjes uitwisselen, dus aaien over en weer, en lapjes en mandjes ruilen.
ook hier neem je alle tijd voor.
volgende stap is de tussendeur op een klein kiertje of een hordeur installeren, zodat de katten elkaar wel kunnen ruiken en zien, maar verder geen contact kunnen hebben.
ga de katten nu, elk aan de eigen zijde van de deur, eten en lekkere hapjes geven.
als dit een tijd goed gaat, kan je proberen de katten weer bij elkaar te lkaten.
neem alle tijd, en overhaast niets.
Rieneke1
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb ze nu al 3 weken gescheiden en sammy blaast nog steeds. sammy gaat ook naar buitewn en ook daar heeft hij bonje met de lokale katten gemeenschap. maar de rust in huis is er wel.

Andere antwoorden (1)

Ja dat is moeilijk maar het is de natuur! Je kunt ook 2 kattenbakken neerzetten dat hebben wij ook het helpt wel!
Maar ze moeten aan elkaar wennen en ja dat duurt gewoon héél lang.
Je kan ook het asiel bellen (als je ze daar vandaan hebt tenminste maar ook kun je de dierenarts bellen zo ernstig is het ook weer niet maar jij moet er geen last van hebben! En als ik naar de foto kijk ziet die kat er ook echt bang uit misschien is ie zo...