Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een hond die blaft naar iedereen behalve ons me vrienden zijn er bang van geworden wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
962

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ga eerst eens uitzoeken waarom de hond blaft.
Is hij dominant? Of juist bang?
Wat doe jij zelf als hij blaft? Hoe corrigeer je hem? Hoe luisterd hij verder, ik denk dat je iets meer info moet geven om een antwoord te krijgen waar je echt wat mee kunt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er zijn speciale halsbanden te koop tegen het blaffen. Kijk maar eens op internet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan proberen om het blaffen af te leren door naar een hondentraining te gaan. Daar kan de hond een hoop van leren, en de baas vaak ook.
Maar blaffen is een soort van communicatie. Als andere honden of mensen in de buurt zijn, kan het blaffen een statement zijn dat specifiek op hen gericht is.
Blaffen dient ook vaak als waarschuwingssignaal. Om die reden kiezen veel baasjes juist een hond. Maar vrienden, familie en buren kunnen dit geblaf vaak minder appreciëren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onze hond begroet ook iedereeen heel wilt, nu negeer ik de bel of mensen die binnen komen en doe ik de hond eerst in zijn mand (en zeg plaats) daar moet ze blijven zitten tot dat de bezoekers binnen zijn en zitten, dan mag ze weer uit de mand komen. Het gaat nu na 2 weken redelijk goed, ze is veel rustiger geworden als er mensen binnen komen.
Veels succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding