Hoe kan ik mijn hond minder laten stinken van achter?

de scheten van minjn hond stinken zo erg dat ik me huis uit vlucht

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha ik moest wel lachen om die vraag van jou.
Wel een schatje hoor, je hond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hond poept uit zijn kont en strond stinkt natuurlijk
De voeding heeft er ook invloed, en ik zie dat je hond nogal harig is harige honden hebben ook nogal vaak last van strond die aan hun blijven hangen dat stinkt natuurlijk ook en vooral als het te lang blijft zitten

Het beste antwoord

haha, mooi plaatje van de kleine stinkerd :)

gebit bekijken van de hond. zit het er netjes uit (niet rood, geen tandsteen, afgebroken of missende tanden, tanden met gaatjes) door pijn of slecht gebit kan een hond niet goed kauwen, dus hier kan een aanwijzing zitten.

een volwaardig voer (liefst van de dierenarts want hier zitten natuurlijke grondstoffen in, in tegenstelling tot de duurdere bekende merken die hetzelfde kunnen bevatten, maar veel meer afvalstoffen hebben omdat de hond het niet, niet volledig, of moeilijk op kan nemen)

de voerbak wat hoger plaatsen (er is een standaard voor in de handel) zodat er niet zoveel lucht naar binnen komt (en wat er niet binnen komt, hoeft er ook niet uit :)

tussendoortjes even schrappen, wil je het toch geven, dan een brokje van het voer zelf.

verbetert het niet langzaam na een aantal weken (week of 5) of verergert het voor die tijd. dan is het tijd om de dierenarts op te zoeken met een knijper op je neus.
er kan wat aan de hand zijn met in/met het spijsverteringsstelsel.

dus, proberen, maar wel in de gaten houden (maar dat zal vanzelf gaan neem ik aan) :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
we gfaan is kijken en de stank is groter dan de hond ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHA stank is groter dan hond :)))
hou kan je dat nu zeggen met zo'n koppie!!! ik weet dat het vreselijk kan zijn. heb een engelse bull gehad, dat dier had gewoon straalaandrijving pfffff. :) succes in ieder geval!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hier een vlam b9ij en weg is hond en hui is ga tegewoordig a;l met scooter naar hondecursus dan achterin auo met dat gevaarte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, het is een heel ernstig geval dus! pas maar op dat ie niet in verkeerde handen (terroristen) komt met die chemische (mosterd?) gassen van hem/haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als dat gebeurt hebben ze een heel sterk biowapen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aan de 'vermomming' zie je het er niet aan af in ieder geval. de onschuld zelve :)))))

Andere antwoorden (8)

Oorzaak lijkt mij de voeding die je m geeft
Vraag t even na bij een dierenspeciaalzaak of dierenarts
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou in elke zak voeding hetlefde moeten zitten we hebben al veel geprobeerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
veel is nog niet alles. het verschil zit m in kunstmatige grondstoffen en natuurlijke grondstoffen. hou je een pak eigen merk een een zak voer van de dierenarts naast elkaar zie je dat er vrijwel hetzelfde inzit. maar bij de ene kunstmatig, en de andere natuurlijk (daarom het prijsverschil) het kunstmatige is slechter verteerbaar, de hond haalt lang niet alles eruit wat erin zit, en hier komen in de meeste gevallen nare luchtjes vandaan. de hond heeft veel meer afval van dit voer ook. van het duurdere voer heeft een hond dus minder nodig. (reken het per dag uit, en het dure voer is ineens niet meer vreselijk duur, dat valt echt heel erg mee!!) je hond stinkt minder want de stofjes zijn makkelijker te verteren, hond neemt veel meer op, en heeft dus minder nodig. frolic en de andere bekende merken zitten ook vol met onnatuurlijke stoffen. (het maakt een hond niet uit welke kleuren de rondjes hebben, of er witte vormpjes van een botje inzitten, of groene stukjes die de groenten moeten voorstellen)
is je hond tierig en gezond?
bij een darmontsteking kan je nl ook de meest vreselijke winden ruiken.

verder komt er natuurlijk uit wat je er in stopt.
geef je hond goed voer, geen voer uit de supermarkt wat vol zit met onnodige vulmiddelen en geur-, kleur- en smaakstoffen.
geef je hond ook regelmatig vers voer: rauw vlees is erg goed voor de darmflora, en niet alleen de geur zal verbeteren, maar ook de hoeveelheid ontlasting zal afnemen.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 (volgens mij zijn we hier massaal op 1 moment aan het typen geslagen) :))
Ivana
12 jaar geleden
Ik sluit me geheel bij Rieneke aan. Plus dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan geen plus geven (nog). Maar ik sluit me er wel bij aan.
Ander voedsel geven. Net als bij mensen is ook bij dieren wat er uitkomt rechtstreeks verwant aan wat er in gaat. En hoe goedkoper / minder volwaardig het voer, hoe erger de lucht die er bij verwerking vanaf komt.
Het kan een poosje uitproberen zijn van verschillende merken, maar met een juiste uitgebalanceerde volwaardige voeding, hoef je er eigenlijk vrijwel niets van te ruiken, en krijg je al helemaal geen ondraaglijke putlucht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ eeeeeeejn :)
geef je hond elke ochtend en avond een droge bruine boterham. dat helpt bij veel honden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een aanpassing van hun menu kan helpen, zo als een evenwichtig vezelmenu dat de groei bevordert van goedaardige, weinig gas vormende bacteriën. Zorg ervoor dat uw hond veel beweegt en drinkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt geen goed voer...een paar weken terug is onze hond bij mensen geweest toen we op vakantie waren..ik had ze gezegt niets anders te geven als zijn eigen voer....ze hebben het toch gedaan...met het gevolg dat onze hond vreselijk stinkte..na een paar dagen zijn eigen voer gegeven ,was het probleem opgelost.
we geven hem voer van PRINS
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Net zoals vele anderen, heb ik hetzelfde antwoord. Naar kwalitatief beter voer gaan ( met veel vlees en weinig granen ). Ook is het belangrijk niet te kleine brokjes te geven, want dan kan jouw hond gaan schrokken. Met als gevolg dat de hond teveel lucht binnen krijgt en tsja, dat moet er wel weer uit....
Het scheten laten kan trouwens aanhouden tot drie maanden na het stoppen met het huidige voer. Het wenproces voor het gehele lichaam duurt drie maanden, zolang duurt het voordat de nieuwe voeding helemaal in het `systeem` is opgenomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn hond krijgt biologisch diner samengesteld uit ontsloten maïs, gerst rijst wortel stukjes garnalen etc een speciaal mengsel voor de hond. Daar doet ie t erg goed op. Van te veel brokken ( verschilt wel per brok) gaan ze ook meer stinken. Op dog chow doet mijn hond t goed maar dit kan per hond verschillend zijn. Goed om uit te sluiten of er niet iets medisch is. Zo niet een proberen met verschillende merken brokken. Zou ik doen. Succes.