Wat is de richtprijs voor pups, kruising stafford x pitbull??

een vriendin van mij heeft pups van bovenstaande combi. Ze vraagt zich af wat de richtprijs is om de pups te verkopen? Heeft iemand een idee wat redelijk zou zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat ligt er aan, zijn de beide ouderhonden getest (met goede uitslagen) op erfelijke aandoeningen en heupafwijkingen, ontwormd, 1e inenting gehad en gechipt, dan kun je misschien zo'n 250 á 300 euro vragen. Heb je dit alles niet gedaan of slechts gedeeltelijk, dan zakt de prijs zeer snel. Mensen nemen dan immers een grote gok met de gezondheid van de pups. Toegevoegd na 1 minuut: Hier moest bij staan: EN DE PUPS ontwormd, 1e inenting gehad en gechipt...

in principe wat een gek ervoor wil geven, of natuurlijk wat ze ervoor wil vragen. persoonlijk zou ik de prijs aan de hoge kant houden. puur om te voorkomen dat mensen deze hond niet nemen als verlenging van hun status (kijk eens, ikke is heel stoer hoor) het werkt selectief, mensen denken meer na over een aanschaf (geen impuls dus) verder ligt het aan de kosten die gemaakt zijn. ouder dieren getest, kosten dekreu, gezondheidsverklaring dierenarts, enting, ontworming, paspoort, koopovereenkomst (al dan niet met bepaalde voorwaarden) chip etc. hoeveel tijd is er in de pups gestoken, zijn ze huiselijk opgegroeid, hebben ze tijdens de fases (waarvan inprentingsfase) voldoende kennis gemaakt met zoveel mogelijk verschillende situaties. wil ze er wat leuk aan overhouden, of kiest ze ervoor om mensen te selecteren. (kijken waar hond terecht komt, wat is de persoonlijke situatie, waarom wil je een hond, en waarom deze hond, heb je ervaring met deze honden, wil je gaan fokken, of zoek je gewoon een stoertje aan het andere eind van de riem) !!!!!!1 tip... welke prijs dan ook... verkoopt ze de pups via marktplaats controleer dan ALTIJD de gegevens die je krijgt. vraag ALTIJD naar een kopie van een ID bewijs. wil iemand dit niet dan heeft ie hier een reden voor, dus het is selectief en je hebt wat om op terug te vallen mocht het nodig zijn. het lijkt overdreven maar struin al jaren op dit soort sites en heb (wederzijds) contact met een districtinspecteur van de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming die ik regelmatig info doorspeel over hondenhandel en broodfokkers. je wil niet weten wat voor beerput het is en hoeveel verhalen, vreselijke foto's en andere nare ervaringen ik heb weten te verzamelen en doorgespeeld naar de LID die het weer doorspeelt naar het AID. onderzoek door het AID loopt vaak op niets uit (ze doen hun best) maar honden verdwijnen, en de mensen zijn niet meer vindbaar want gegevens zijn vals of er is niet genoeg aan te tonen door het ontbreken hiervan. de wetgeving op dit gebied schiet ook nog eens ernstig tekort, dus je kan eigenlijk geen hol ik wil je niet bang maken, maar wil je enkel inlichten zodat de hondjes goed terecht komen en niet in een schuur verdwijnen voor de fok, een gevecht, of van de ene naar de andere gaan omdat ze niet weten hoe met een hond om te gaan.

Anderhalf jaar geleden heb ik heb ik zo'n combi gekocht, voor mij was het 350/400 euro.. Ze waren ontwormt en die eerste paar prikjes gekregen, ik heb zelf moeten chippen en die andere prik moeten doen. Dus denk rond 350/400 euro

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100