Hoe hoogt ligt de pijngrens qua gehoor bij honden?

Mensen hebben een pijngrens van ongeveer 140 dB, maar honden horen een aantal keer beter. Waar ligt hun grens?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Qua gehoor hebben honden een pijngrens van 110 dB.

Deze uitleg heb ik gelezen bij het gebruik van elektronische halsbanden met akoestische stimulus:

Als geluid gebruikt wordt als aversieve stimulus dient de geluidsdruk relatief hoog te zijn (soms wordt de pijngrens benaderd, in halsbanden is een geluidsdruk van 90 dB bij 8 kHz gemeten, in handbediende apparaten 110 dB bij 17 kHz). Als de pijngrens benaderd wordt bestaat er gevaar dat het gehoor van de hond beschadigd wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, heel duidelijk.

Andere antwoorden (1)

Honden horen niet beter..
ze horen dingen 4,5x zo hard als mensen.
Hun pijngrens ligt al bij 130 dB ongeveer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verklaart veel. In ieder geval bedankt.