Waarom wil mijn hond niet mee uitlaten met mijn zus?

Als mijn zus mijn hondje wil uitlaten me hond kent haar al paar maanden maar dan als me zus hem roept gaat ie helemaal achter me staan en wil niet mee tenzij ik hem uitlaat of ik met me zus mee ga. waarom?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je zus 'm schopt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ze dat doet dan gooi ik haar en dr schop in de sloot

Het beste antwoord

Jouw zus heeft in de maanden dat ze het hondje kende geen band van vertrouwen opgebouwd. Jouw hond is zo aan jou gehecht, dat ze niet met iemand anders de straat op wil. Jouw zus is nog steeds de onbekende voor je hond waar ze geen vertrouwen in heeft.

Als je een hond had die zelfverzekerd was of een allemansvriend, dan was het anders. Honden hebben ook een eigen karakter en bovendien zijn ze zeer gevoelig voor de energie die iemand uitstraalt.

Ga eerst eens samen met de hond wandelen en geef onderweg de lijn aan je zus. Laat haar dan eens een lekkertje aan de hond geven terwijl ze gewoon doorloopt. Dat werkt niet bij iedere hond, maar sommige honden laten zich met iets lekkers lijmen. Als het werkt, ga je de volgende keer gedeeltelijk mee en loopt je zus met de hond door. Maar pas op, nooit stiekem weggaan. Je moet honden niet belazeren, daar zijn ze zeer gevoelig voor.

Mijn hond gaat met niemand mee die niet bij het gezin hoort. Ik vind het geen slechte eigenschap. Het is wel lastig, omdat ik haar ook niet naar een ander kan brengen om op haar te passen. Maar begrijpen doe ik het wel.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!

Andere antwoorden (1)

Het kan zijn dat je zus niet zo een dierenliefhebber is ( om het netjes te zeggen ) waardoor jouw hondje zo reageert. Ik zou hem lekker zelf uitlaten want honden reageren niet voor niets op een bepaalde manier