Is een DNA vaderschapstest ook mogelijk bij katten of andere dieren?

Niet dat ik het van plan ben hoor als het zou kunnen, maar ik zat er zo eens over na te denken aangezien ik niet weet wie de vader van 2 van mijn katten zijn (volgens de "fokker" kunnen het er 2 zijn)... vandaar mijn vraag...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Ja, het is mogelijk. " DNA profilering is zinvol bij de identificatie van het dier. Het is nuttig bij de overdracht van een dekkater of fokpoes, het geeft zekerheid over de afkomst. Het is handig bij registratie als het gaat om verzekering en diefstal." Zo een onderzoek heet het: Afstammingsonderzoek Kat.

Het is dus mogelijk, bijvoorbeeld bij deze website: http://www.vhlgenetics.com/vhl/webcard.php?artnr=K200

Toegevoegd na 3 minuten:
Dit kan trouwens bij vele dieren; het lab van mijn link doet het bijvoorbeeld al voor de Ezel, paard, Zebra, schaap, geit etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Interessant! plus dus.