Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Luisteren katten ook naar commando's?

Ik vraag het me af ik heb het vandaag geprobeerd en het leek te werken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

bijv. als je zegt poes poes poes poes
of als fluit ofzo dan
komt ie meestal wel
dus ja 
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, hoor! Ze reageren alleen niet altijd haha...
Onze katten komen als we ze roepen (allebei naar hun eigen naam) en gaan op commando zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja hoor. als je er maar geduld en tijd insteekt. ik vraag altijd aan mijn kat voor ik haar eten geef: wat zeg je dan?" en dan zegt na enig geduld : mama! ook als ze naar buiten wil roept ze inmiddels mama, en ze gaat zitten als ik zeg zitten.......

maar ik ben er al 8 jaar mee bezig, met 3 commando's, binnenkort ga ik een 4e toevoegen. wees geduldig, niet schreeuwen, een snoepje en aanhalen doen wonderen net als bij honden. veel succes ermee!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, soms nemen ze wel de moeite om naar hun dienaar te luisteren.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Ze luisteren niet naar commando's. Maar als je een goede band met je kat opbouwt kan het wel zijn dat de kat probeert je een plezier te doen. Echter, het zal nooit zijn als bij honden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze willen, luisteren ze heel goed naar hun personeel. Vooral als ze daarna beloond worden - en de ene kat zal eerder iets leren dan de ander.
Als ik KOM zeg, kijken m'n katten me aan met zo'n 'Wou je wat?'-blik, maar als ik de juiste toon gebruik, weten ze duvels goed dat ik eigenlijk bedoel: 'Ik heb wat lekkers voor jullie', en dan reageren ze héél snel, wat voor woord ik ook gebruik ;-)
En er zijn katten die echt kunstjes hebben geleerd, maar de meesten zullen daar helemaal gen zin in hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jazeker kan dat, je moet ze alleen weten te motiveren, en dat is met katten lastiger dan met honden.
Altijd de hemel in prijzen als ze iets goed doen, en nooit straffen!
Mijn kat ging op kommando in zn mandje, heel handig toen ik vier kittens de fles moest geven, want dat wou hij ook!
Later ben ik er mee opgehouden, was nergens meer voor nodig. Maar diezelfde kat sprong wel vanzelf in mn armen, want knuffelen en rondgesjouwd worden vond hij het einde!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste van mijn katten reageerden wel(eens) op een commando.

Hierbij is er wel een duidelijk verschil tussen mijn 'gewone' katten en de katten die ik zelf (als pleegmoeder) geflest heb. Mijn flessenkatten zijn aanhankelijker, en luisteren beter als het gaat om commando's.

Hangt dus maar net weer van de kat af ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding