Luisteren katten ook naar commando's?

Ik vraag het me af ik heb het vandaag geprobeerd en het leek te werken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (8)

bijv. als je zegt poes poes poes poes
of als fluit ofzo dan
komt ie meestal wel
dus ja 
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, hoor! Ze reageren alleen niet altijd haha...
Onze katten komen als we ze roepen (allebei naar hun eigen naam) en gaan op commando zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja hoor. als je er maar geduld en tijd insteekt. ik vraag altijd aan mijn kat voor ik haar eten geef: wat zeg je dan?" en dan zegt na enig geduld : mama! ook als ze naar buiten wil roept ze inmiddels mama, en ze gaat zitten als ik zeg zitten.......

maar ik ben er al 8 jaar mee bezig, met 3 commando's, binnenkort ga ik een 4e toevoegen. wees geduldig, niet schreeuwen, een snoepje en aanhalen doen wonderen net als bij honden. veel succes ermee!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, soms nemen ze wel de moeite om naar hun dienaar te luisteren.
12 jaar geleden
Ze luisteren niet naar commando's. Maar als je een goede band met je kat opbouwt kan het wel zijn dat de kat probeert je een plezier te doen. Echter, het zal nooit zijn als bij honden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze willen, luisteren ze heel goed naar hun personeel. Vooral als ze daarna beloond worden - en de ene kat zal eerder iets leren dan de ander.
Als ik KOM zeg, kijken m'n katten me aan met zo'n 'Wou je wat?'-blik, maar als ik de juiste toon gebruik, weten ze duvels goed dat ik eigenlijk bedoel: 'Ik heb wat lekkers voor jullie', en dan reageren ze héél snel, wat voor woord ik ook gebruik ;-)
En er zijn katten die echt kunstjes hebben geleerd, maar de meesten zullen daar helemaal gen zin in hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jazeker kan dat, je moet ze alleen weten te motiveren, en dat is met katten lastiger dan met honden.
Altijd de hemel in prijzen als ze iets goed doen, en nooit straffen!
Mijn kat ging op kommando in zn mandje, heel handig toen ik vier kittens de fles moest geven, want dat wou hij ook!
Later ben ik er mee opgehouden, was nergens meer voor nodig. Maar diezelfde kat sprong wel vanzelf in mn armen, want knuffelen en rondgesjouwd worden vond hij het einde!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste van mijn katten reageerden wel(eens) op een commando.

Hierbij is er wel een duidelijk verschil tussen mijn 'gewone' katten en de katten die ik zelf (als pleegmoeder) geflest heb. Mijn flessenkatten zijn aanhankelijker, en luisteren beter als het gaat om commando's.

Hangt dus maar net weer van de kat af ;-)