Wie weet of een kooi van een agaponis ook geschikt is voor grasparkieten. Natuurlijk wel dunnere stokje, maar zijn de tralie's niet te groot.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Een parkiet is zeeeer lenig en kan zich heel dun maken... het zijn rasartiesten op ontsnappinggebied!
Ik raad je aan een kooi te nemen speciaal voor parkieten.
Let op de horizontale tralies, zoals mijn voorganger-antwoorder ;-) al aangaf. Ze moeten namelijk goed kunnen klimmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
identieke kooi, zelfde stokjes enz...zie vorige vraag en antwoord van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana, welke vorige vraag en antwoord?
Ivana
12 jaar geleden
Soory, ik bedoel deze vraag. Bij het antwoord van peetmie had ik ook iets geschreven.
Ivana
12 jaar geleden
Oei wat ben ik moe, kom net van de camping met mijn kleinkinderen. Ze hebben me totaal gesloopt.;)) Sorry, moet het natuurlijk zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, nu snap ik je hahahaha.
Ik dacht, dat bij parkietenkooien de tralies wat dichter bij elkaar zitten.
Lekker uitrusten nu, hoop dat je het ondanks dat wel gezellig hebt gehad met ze ;-)

Andere antwoorden (3)

Volgens mij heeft die kooi verticale tralies en een parkiet heeft horizontale tralies nodig dus mijn antwoord nee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Een agapornis is ook een klimvogel, net als de parkiet. Zelfde kooi dus. Zelfde maat en traliedikte. Zelfde maat stok.
dat ligt aan de kooi die je hebt. Ik heb een vrij grote kooi voor een agapornis, met aan de zijkant verticale tralies, maar voor en achter horizontale, deze zou volgens mij ook prima geschikt zijn voor parkieten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er wordt voor een grasparkietenkooi gerekend dat de tralies een maximale afstand van 13 milimeter hebben. De tralies moeten inderdaad horizontaal lopen, omdat de parkieten dan kunnen klimmen.
Zitstokken in verschillende diktes zijn overigens juist goed voor de pootjes van parkieten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Niks andere kooi, gewoon dezelfde. Wel groot genoeg natuurlijk, maar dat moet voor beide soorten.